62625807

شهریارپرس/آذربایجان شرقی فرماندار هشترود با بیان اینکه این شهرستان در بحث مبارزه با مواد مخدر رتبه اول استانی را در سال گذشته کسب کرده است، افزود: ادارات آموزش و پرورش، بهزیستی، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و سایر ادارات متولی در امر مبارزه با مواد مخدر تلاش خود را بیش از پیش ارتقا دهند تا این شهرستان عاری از هر گونه خرید و فروش مواد مخدر باشد.

علیرضا توری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه‌ مواد مخدر گفت: به معتادان پاک شده از مصرف مواد مخدر وام خود اشتغالی با درصد پایین تعلق می‌گیرد تا با روی آوردن به کسب و کار حلال از مصرف مواد خانمان‌سوز مخدر امتناع کنند.

وی خاطرنشان کرد: حضور کارشناسان در مساجد و در نمازهای یومیه و اماکن عمومی می‌تواند به پاکسازی جامعه از هر نوع مواد مخدر کمک کند.

وی اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ارائه پکیج مقابله با مصرف مواد مخدر، اعزام یاری گران زندگی به روستاها و مناطق کم برخوردار، ارائه وام و سایر کارهای لازم در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی از ملزومات است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌ هشترود نیز در این جلسه گفت: غربالگری مصرف مواد مخدر در سطح شهرستان در گروه‌های سنی مختلف توسط کارشناسان شبکه بهداشت در زمان‌های مختلف انجام‌می‌گیرد و آمارهای مربوطه به مبادی مربوطه ارجاع می‌شوند تا بهبود وضعیت مصرف کنندگان در جهت بهبودی کامل در دستور کار قرار گیرند.

 احمد شیرجنگ افزود: درست است که کار درمان مصرف کنندگان توسط اداره شبکه بهداشت و درمان انجام می‌پذیرد اما متاسفانه در بعضی موارد نیز با شکست درمان مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: دروازه ورود به مصرف مواد مخدر،سیگار است و خانواده‌ها باید بیش از پیش مراقب فرزندان خود باشند تا به مصرف سیگار و سایر مواد دخانی گرفتار نشوند.

رئیس دانشگاه پیام نور هشترود هم در این جلسه گفت: بیکاری، فشار اطرافیان، فشارهای عصبی، لذت‌های نفسانی زود گذر، توهم لذت بیشتر و چندین موارد دیگر می‌تواند فرد را به مصرف مواد مخدر سوق دهد.

محمد رضا نقوی، ازدواج اجباری،دخالت دیگران و بیماری‌های لاعلاج را از دیگر عوامل سوق جوانان به دخانیات عنوان کرد.

وی از برگزاری سبک زندگی سالم با برپایی اردوهای مختلف و برگزاری مسابقات از طرف دانشگاه پیام نور مرکز هشترود برای کلیه دانشجویان خبر داد.