62499145

شهریارپرس/آذربایجان شرقی رئیس انجمن طراحان و ناظران حقوقی آذربایجان شرقی با بیان این‌که این استان و به خصوص شهر تبریز در پهنه بندی خطر نسبی زلزله با ضریب بسیار زیاد قرار گرفته است، گفت: اقدام ویژه برای حل مشکلات تولید کنندگان بتن آماده یکی از اصلی ترین راه‌های کاهش خسارات ناشی از زلزله در آینده است.

هادی آهنگر، پنجشنبه ششم بهمن ماه، در نشست هم اندیشی مدیران کارخانه‌های بتن آماده استان که با محوریت بررسی چالش‌های پیش روی واحدهای تولیدی و افزایش هرچه بیشتر کیفیت محصول برگزار شد، با اشاره به وضعیت واحدهای تولیدی بتن آماده استان و چالش‌های تولید کنندگان، مهندسان ناظر و مجری و سرمایه گذاران این حوزه، اظهار کرد: یکی از ضروری ترین موارد مطرح شده در حوزه تولید بتن در استان، رتبه بندی کارخانه‌ها از نظر نوع و کیفیت تولید است که این موضوع با تلاش ارگان‌های مرتبط در آینده‌ای نزدیک محقق خواهد شد.

به گزارش شهریارپرس، محرم کریمی، دبیر کانون سراسری تولید کنندگان بتن آماده نیز در ادامه با  اشاره به گزارشی از روند نشست‌های دیگر استان‌ها، افزود: سطح کیفی محصول بتن تولید شده در آذربایجان شرقی خوب است.

وی ادامه داد: افزایش آموزش در تمامی زمینه‌ها از جمله برای کارکنان، تولید کنندگان، مهندسان و ارگان‌های مرتبط با امور بتن آماده در راستای افزایش کیفیت محصول و خدمات ضروری است.

رضا دیزجی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی نیز در ادامه، ارتباط صنعت تولید بتن و صنعت ساختمان را بسیار ضروری و با اهمیت بالا عنوان کرد.

وی، آمادگی سازمان نظام مهندسی استان برای هرگونه همکاری در راستای ایجاد بستر آموزشی برای افزایش کیفیت محصولات تولیدی و کاهش دغدغه‌های مصرف کنندگان را اعلام کرد.

وی هم‌چنین در ادامه به سوالات تولید کنندگان در خصوص عملکرد واحدهای آزمایشگاه بتن پاسخ داد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه هم‌چنین مطرح شد که امروزه بتن به عنوان پرمصرف ترین مصالح ساختمانی و با اهمیت ترین ماده ساختمانی قرن شناخته می‌شود که مهم‌ترین خاصیت و مشخصه بتن نزد طراحان و مهندسان هم کنترل کیفیت و مقاومت بتن است.

با توجه به زلزله خیز بودن خطه آذربایجان و به خصوص شهر تبریز، نیاز به استفاده از مصالح با مقاومت بالا در ساختمان‌ها و ایجاد بسترهای لازم برای تولید با کیفیت مصالح ساختمانی بیش از پیش دیده می‌شود.

62499149

62499148

62499147

62499146

 

62499144