62498120

شهریارپرس/آذربایجان شرقی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت :نقش کلیدی سازمان صدا و سیما در توسعه بهداشت و سلامت جامعه بی بدیل است.

دکتر بهمن نقی پور،  چهارشنبه پنجم بهمن ماه، در دیدار با مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی ضمن تقدیر از همراهی های مجموعه صدا و سیمای استان از رویکردها و سیاست های کلان حوزه سلامت گفت: تلاش های وزارت بهداشت و درمان حدوداً 25 درصد از بهداشت و سلامت جامعه را در بر می‌گیرد و تامین و ارائه خدمات در این حوزه بر عهده سازمان های دیگر است تا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز این مهم محقق شود.

وی گفت: سازمان صدا و سیما به عنوان یکی از مهمترین سازمان هایی که راه ارتباطی بین مردم و نهادهای دولتی است و نقش بسیار ویژه‌ای را در حوزه سلامت دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: دانشگاه علوم پزشکی دارای اساتید برجسته علمی و توامندی های علمی بسیاری است اما این صدا و سیما و رسانه است که مسیر ارائه این خدمات از اساتید و پزشکان به مردم شریفمان است و اگر این بستر فراهم نشود طبیعی است که این روند محدود و بسیار کند خواهد بود.

نقی پور، گفت: حوزه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در هیچ زمانی از سال ارائه خدمات خود را متوقف نکرده است و در این بین برای توسعه فعالیت ها نیازمند همکاری های بین بخشی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، افزود: همکاری بین بخشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و صدا و سیمای استان در دوران شیوع ویروس کرونا یکی از نمونه های بارز همدلی در مسیر ارائه خدمات به ملت عزیز بود.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی نیز در این دیدار ضمن تشکر از خدمات حوزه بهداشت و درمان گفت: ما باید قدردان و خدمتگزار ملت عزیز و انقلابی مان باشیم که در این مرحله به خاطر حفظ آرمان های انقلاب اسلامی چنین هجمی از فشار اقتصادی و مشکلات مختلف را تحمل می کنند.

اکبر رضایی تبریزی گفت: اهمیت پیشگیری در بحث بهداشت و سلامت جامعه برای همه ما روشن و شفاف است، پاداش کسی که با توصیه های پیشگیرانه به مردم خدمت می کند کمتر از اجر و ثواب پزشک معالج نیست و در این بین صدا و سیما نقش انتقال این توصیه ها را با ارائه هنرمندانه همراه با ظرافت برعهده دارد.

وی افزود: مملکتی که رسانه را در اختیار داشته باشد سرنوشت خود را در دست گرفته است لذا اهمیت رسانه در عصر روشنگری و هدایت افکار جامعه در حوزه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بسیار مهم است.