برخورداری ۷۵ درصد راههای روستایی آذربایجان شرقی از آسفالتشهریارپرس/ جواد عبدی در مراسم تجلیل از راهداران و رانندگان نمونه کامیونهای برون شهری هشترود با بیان اینکه ۴۸۷ روستای استان فاقد راه مناسب هستند ادامه داد: طبق برنامه ششم توسعه، همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار باید از راه آسفالته بهره‌مند شوند و برای تکمیل ساخت راه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار باید یک‌هزار و ۴۵۱ کیلومتر راه ساخته و راه ۴۱۱ کیلومتر راه هم که قبلا آماده شده آسفالت شود.

وی از اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی آذربایجان شرقی و ۶۰۰ میلیارد تومان قیر رایگان در سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و گفت: ۷۵ درصد از اعتبارات ابلاغ شده تخصیص یافته است.

عبدی از تجهیز ۴۰۰ دستگاه ماشین آلات مختلف سبک و سنگین به این اداره کل خبرداد و گفت: امسال نزدیک به ۵۰ هزار تن نمک و ۵۰ هزار تن شن و ماسه در راهدارخانه‌های استان برای جلوگیری از یخ‌زدگی جاده‌ها انبار شده است.

 امینی نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی هم از اختصاص ۵ میلیارد تومان برای تکمیل ۵ پل تخریب شده بر اثر سیل چند سال پیش خبر داد و گفت: این پل‌ها تا دهه فجر امسال تکمیل و مورد استفاده اهالی روستا‌ها قرار خواهند گرفت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: یک میلیارد تومان هم برای تعریض پل دامناب در نظر گرفته شده تا جلوی حوادث و تصادفات در این جاده گرفته شود.

وی ادامه داد: محور آتش بیگ ۴۵ روستا را پوشش می‌دهد که متاسفانه این جاده تبدیل به جاده مال رو شده است و امیدواریم از اول سال آینده آسفالت ریزی شود.

علیرضا توری فرماندار هشترود هم از کمبود ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری در این شهرستان انتقاد کرد و گفت: با توجه به وسعت زیاد هشترود و سخت گذر بودن بیشتر راه‌های روستایی در زمان برفروبی با مشکل روبرو می‌شویم.

وی اضافه کرد: آمار بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی شهرستان هشترود از متوسط استانی کمتر است که باید این کمبود‌ها جبران شود.

توری گفت: برای تجهیز و نوسازی ناوگان مسافربری برون شهری به ویژه سواری‌های هشترود ـ تبریز ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات ۴ درصد داده خواهد شد.