170041954.jpg

شهریارپرس/ نائب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: دولت و مجلس به دنبال حفظ وضعیت موجود در حوزه تولید و احیای ظرفیت‌های معطل در کشور هستند.

 عباس گودرزی، روز پنجشنبه در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون مجلس شورای اسلامی از شرکت کلر پارس تبریز در گفت و گو با خبرنگاران افزود: نگاه دولت و مجلس این است تا سرمایه های موجود در زیرمجموعه های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی توسعه یابد وسرمایه مورد نیاز بازنشستگان برای زمان حاضر و آینده تامین شود.

وی با تاکید بر اینکه باید ریخت و پاش ها در مجموعه های وابسته دولت کاسته شود، اظهار داشت: نباید به علت اینکه برخی مجموعه ها خصوصی نیستند، مورد دلسوزی قرار نگیرند، بلکه آنها سرمایه بازنشستگان و بین نسلی هستند و باید بیشتر از بخش خصوصی مورد دلسوزی قرار گیرند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی باید جایی سرمایه گذاری کند که سودآور بوده و اگر مجموعه ای زیان ده است باید در مورد آن چاره اندیشی شود.

گودرزی، با اشاره به اقداماتی که در سال ۹۸ در خصوص این نوع مجموعه ها گرفته شد، ادامه داد: باید نظام مدیریتی به سمتی برود که خروجی، سوددهی و بازدهی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته حتی به مدیران و اعضای هیات مدیره برخی از مجموعه های زیان ده پاداش نیز پرداخت شد، یادآوری کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم و نمایندگان مجلس به شدت به این موضوع ورود کرده و رویکرد دولت و مجلس کاستن از چنین اقداماتی در مجموعه های زبان ده و تصمیم گیری در خصوص چنین مجموعه هایی است.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به سفر سه روزه جمعی از اعضای این کمیسیون به آذربایجان شرقی، گفت: در این سفر مسائل استان در حوزه تامین اجتماعی جمع بندی و روز شنبه در حضور وزیر کار و رفاه اجتماعی، مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ می شود.

گودرزی، افزود: شناسایی مشکلات و آشنایی با ظرفیت های تولیدی آذربایجان شرقی در جت احیای ظرفیت های نیمه فعال و قابلیت های موجود نیازمند به حمایت از دیگر اهداف این سفر است.

وی با اشاره به حرکت رو به جلو شرکت کلرو پارس تبریز گفت: با توجه به استهلاک ماشین آلات این شرکت، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی باید نسبت به بروزرسانی و توسعه خطوط این مجموعه اقدام کند.

نائیب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ظرفیت تولید آب اکسیژنه این مجموعه ۴۰ تن در روز است و یک سوم نیاز کشور در این مجموعه تامین می شود، گفت: با توسعه طرح پیشنهادی این شرکت برای افزایش تولید به ۶۰ تن در روز، نیاز کشور به آب اکسیژنه تامین می شود.

گودرزی، ادامه داد: با تعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی برای توسعه این خط هم از ارزبری کشور جلوگیری و هم ارزش افزوده برای این شرکت ایجاد می شود.

وی با اشاره به وجود زیرساخت های لازم در این شرکت برای توسعه، یادآوری کرد: توسعه این خط موجب صرفه اقتصادی برای شستا می شود و مشکلات واحدهای تولیدی رفع می شود.

وی با بیان اینکه تولیدات این مجموعه صادرات محور است، اظهار داشت: محصولات تولیدی این مجموعه به صورت مستقیم و غیرمستقیم به ۲۰ کشور خارجی صادر می شود.

مدیرعامل شرکت کلرپارس نیز در این دیدار گفت: ناپایداری در صدور احکام هیات مدیره، فرسودگی ماشین آلات و توسعه خطوط تولید آب اکسیژنه و پاکترین از مشکلات این شرکت است.

باباپور، افزود: برای توسعه این خطوط و افزایش ظرفیت تولید به ۶۰ تن در روز نیاز به یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.