چاپ کتب و بروشورهای ارتقای سلامت به خط بریل توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز شهریارپرس/کتب و بروشورهای ارتقای سلامت به خط بریل توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز به چاپ رسید.

توفیق علیزاده، رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در تشریح این خبر، اظهار کرد: در سال ۹۴ با همکاری گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز و اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی و وجود شرایط برای چاپ کتب با خط بریل، اقدام به چاپ دو کتاب در حوزه ارتقای سلامت کردیم.

وی در خصوص کتب چاپ شده ارتقای سلامت به خط بریل، افزود: کتاب راهنمای خود مراقبتی یک با موضوع بیماری‌های جزئی در پنج جلد و کتاب خودمراقبتی خانواده دو با موضوع سکته‌های قلبی، مغزی و سرطانی در دو جلد به چاپ رسید.

وی ادامه داد: هم‌چنین در روزهای اخیر، بروشورهای آموزش سلامت را به خط بریل به چاپ رساندیم که این امر برای نخستین بار در کشور انجام می‌گیرد.

علیزاده گفت: چهار بسته آموزشی در قالب بروشور با عناوین مدیریت استرس، اصول تغذیه سالم، دستورات مراقبت در منزل مخصوص بیماران کرونایی و فرزندآوری و جوانی جمعیت به خط بریل چاپ شده و به همراه کتب به مراکز ۵۵ گانه نابینایان کشور ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: بروشورهای چاپ شده مناسب برای نابینایان و کم بینایان است.

وی تاکید کرد: بنا بر اظهارات روشندلان عزیز، چاپ چنین بروشورها و کتبی برای مطالعه نابینایان و کم بینایان مورد استقبال بوده و حتی در این راستا دو درخواست دیگر برای چاپ به خط بریل دریافت کردیم.