افزایش ۲۵ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی آذربایجان شرقی

شهریارپرس/ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: در شش ماهه نخست امسال تعداد ۱۹۰ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۵۳۱ مورد تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش دارد.

اورجعلی علیزاده در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان، افزود: طی این مدت بیش از ۱۰ میلیون تن بار و دو میلیون و ۱۹۷ هزار نفر مسافر با ناوگان حمل ونقل عمومی بار و مسافر استان جا به جا شده است.

وی، محور تبریز-ایلخچی و کنارگذر شهید کسایی(پل تبادل-جاده سنتو) هر کدام با بیش از ۱۰ میلیون تردد را پرتردد ترین محورهای مواصلاتی استان اعلام کرد و افزود: بیشترین میزان تخلف از سرعت مجاز و رعایت نکردن فاصله مجاز هم در محور کنارگذر شهید کسایی اتفاق است.

وی هم‌چنین از فوت ۲۱۹ نفر و مصدوم شدن ۶۳۵۳ نفر در راه‌های استان در چهار ماهه اول سال خبر داد و گفت: تعداد ۱۹۹ نفر از فوت شدگان در راه‌های بین شهری و ۲۰ نفر در راه‌های روستایی بوده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت نفر کاهش فوتی داشته‌ایم. 

علیزاده، تعمیر و مرمت روسازی راه‌ها، نگهداری و نصب انواع علائم عمودی و افقی، شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیز، کنترل و نظارت بر عملکرد ناوگان حمل ونقل عمومی بار و مسافر، اجرای طرح آشکارسازی ناوگان باری و آموزش مقررات و ضوابط حمل ونقل و نکات ایمنی تردد به افراد علاقه مند و دانش آموزان حاشیه راه‌ها را از جمله اقدامات انجام شده در حوزه ارتقای ایمنی تردد در راه‌های استان برشمرد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی، رحمتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم در این جلسه با اشاره به تعطیلات پیش رو و آخر ماه صفر، از دستگاه‌های ذی ربط خواست، با هماهنگی بیش از پیش نسبت به تسهیل رفت و آمدها در محورهای مواصلاتی استان اقدام کنند.