تداوم واکسیناسیون کرونا در سراسر آذربایجان شرقیشهریارپرس/سیمین خیاط‌ زاده گفت: تمامی واکسن‌های موردنیاز برای گروه‌های سنی مختلف در استان موجود است و افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشت و واکسیناسیون سراسر استان، واکسن خود را دریافت کنند.
وی اظهار کرد: علاوه بر مراکز بهداشت سراسر استان، مرکز واکسیناسیون نصف راه تبریز نیز از ساعت ۱۶ تا ۲۱ تمامی روزهای هفته و ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ روزهای تعطیل در خدمت مراجعان است.
مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا، مجبور هستیم تا دُز یادآور را تکرار کنیم افزود: در گروه سنی بالای ۱۸ سال اگر شش ماه از تزریق دُز سوم سپری شده باشد و فرد بیماری زمینه‌ای هم داشته باشند، دُز چهارم باید تزریق شود.
وی تاکید کرد: کادر بهداشت و درمان و گروه پزشکی و افراد بالای ۶۰ سال در هر شرایطی باید دُز چهارم را تزریق کنند به‌ویژه در شرایط کنونی که این ویروس چندان افزایش نیافته، بهترین زمان تزریق است.
وی یادآور شد: برای گروه سنی 5 تا ۱۲ سال دُز یادآور نیاز نیست و تنها دو دُز واکسن تزریق می‌شود و در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال دو دُز کافی است
مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به روند آهسته‌ افزایش تعداد مبتلایان به کرونا طی روزهای اخیر گفت: در روزهای گذشته اعلام شده است که وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشورهای اروپایی روبه افزایش بوده و سویه‌ی جدیدی از امیکرون شروع به انتشار کرده است که در تعداد موارد ابتلا و فوتی تاثیر گذاشته و افزایش یافته‌است .
وی ادامه داد: پس از انتشار این ویروس در این کشورها، به دلیل رفت و آمدها و وجود شرایط خاص، در ماه‌های آتی نیز احتمال ورود ویروس به منطقه و کشور ما وجود دارد و می تواند بر بروز تعداد موارد ابتلا و بستری تایید بگذارد.
وی تصریح کرد: ویروس کرونا همچنان به طور کامل تمام نشده و اتمام آن باید توسط سازمان بهداشت جهانی اعلام شود که نه تنها اعلام نشده بلکه تذکر هم داده شده است که ویروس همچنان وجود دارد و باید شیوه نامه های بهداشتی و تزریق واکسن همچنان فراموش نشود .
خیاط زاده خاطرنشان کرد: در کشور ما هم در هفته‌های اخیر با روند آهسته‌ و افزایشی موارد ابتلا روبرو هستیم که اگر موارد بستری افزایش یابد، شروع موج جدید اطلاع رسانی خواهد شد.
وی به مردم توصیه کرد در فضاهای بسته از ماسک استفاده کنند و افراد علامت‌دار نیز در اجتماعات حاضر نشوند.