بخش خصوصی آذربایجان شرقی یار دیرین دولت استشهریار پرس/ استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بخش خصوصی استان یار دیرین دولت و همیشه از بخش دولتی جلوتر بوده است، گفت: بدون شک هر دستوری که از سوی بانک مرکزی به بانک‌های استان داده می‌شود، نتایج و تحرک خوبی در شمالغرب کشور ایجاد خواهد کرد.

عابدین خرّم روز پنجشنبه، ۲۹ اردیبهشت، در جلسه‌ی فوق العاده‌ی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی اظهار کرد: بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی همیشه پای کار و جدی است و هر موقع که در عرصه‌های اقتصادی، صنعتی، معدنی و کشاورزی ورود پیدا کرده بسیاری از مشکلات حل شده است.

وی یادآور شد: سفر مسئولین اقتصادی دولت از جمله معاون اقتصادی رئیس جمهوری، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی به استان نیز نشان دهنده‌ی نگاه ویژه‌ی دولت به آذربایجان‌شرقی است و تمام تلاش ما این است که مشکلات پیش روی بخش خصوصی را حل کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بعضی از مشکلات جنبه‌ی ملی دارند، اظهار کرد: بخش عمده‌ی تولیدکنندگان و سرمایه گذاران بخش خصوصی مشکل آب، برق و گاز دارند و زمانی‌که در فصل تابستان با قطعی چندین ساعته‌ی برق مواجه می‌شدند، نجیبانه رفتار کردند و در فصل زمستان نیز تلاش کردیم تا گاز هیچ واحد تولیدی قطع نشود.

واحدهای تولیدی استان نیازمند حمایت بانک‌ها هستند 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار نیز طی سخنانی گفت: آذربایجان شرقی دیار مردمان کارآفرین، صنعتی  و با زکاوت است و بارزترین ویژگی اقتصاد آذربایجان‌شرقی مبتنی بودن بر روی بخش خصوصی است.

محمد کلامی ادامه داد: واحدهای تولیدی استان در موضوعاتی مانند ارز ترجیحی،افزایش دستمزدها، و افزایش حامل‌های انرژی نیازمند حمایت بانک‌ها هستند.

وی، خواستار حمایت ویژه‌ی نظام بانکی از تولیدکنندگان استان شد و افزود: اگر نظام بانکی نقدینگی لازم در حوزه‌ی تولید را تامین کند، مردم آذربایجان به‌خوبی می‌توانند فعل خواستن را صرف کنند چراکه این استان الگوی سایر استان‌ها برای موفقیت است.

 در این جلسه تعدادی از فعالان بخش خصوصی به بیان نقطه‌ نظرات خود در خصوص مشکلات و چالش‌های بخش تولید پرداخته و خواستار حل مشکلات بانکی واحدهای تولیدی استان شدند.