63022738

شهریارپرس/آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اظهار کرد: سال گذشته تبریز در وسط زمستان به مدت شش ماه بدون استفاده از سد نهند اداره شد تا ذخیره‌ای استراتژیک برای سال‌های آینده باشد.

محمد خانی، چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ماه، در دومین همایش ( به رسم سقایی) با بیان اینکه با این ذخیره مدیریت آب به خوبی صورت می‌گیرد، گفت: موضوعی که در تابستان سال گذشته برای تبریز تهدید بود اما به فرصتی برای این شهر تبدیل شد و آب سد نهند ذخیره شد و در فصول دیگر نیز برداشت نخواهد شد تا در مواقع بحرانی و ضروری، وارد مدار شود.

به گزارش شهریارپرس، وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۲ شهر استان با تنش آبی مواجه بودند، گفت: ۶۰۰ روستا نیز با تنش آبی مواجه بودند به دلیل اینکه سال گذشته چهارمین خشکسالی متوالی بود ولی امسال تا حدودی رفع شده‌ است. 

وی ادامه داد: مردم عزیز تبریز تابستان سال گذشته که برخی از مناطق با مشکل بی آبی مواجه بود دست به دست هم دادند و کاری کردند کارستان، تا مشکل حل شود و علارغم اینکه یکی از سدهای بزرگ تبریز از مدار خارج شده بود اما به خوبی آن را مدیریت کردند.

خانی با بیان اینکه این اتفاق باعث شد کل تبریز به زرینه رود و چاه‌ها متصل شود، خاطر نشان کرد: هفت پروژه اعم از ۴۰ کیلومتر خطوط انتقال، ۴۰ چاه‌ عمیق ۳۵۰ متری، ۱۷ پمپ در قالب شش پمپاژ و تغییر مسیرها در تبریز عملیاتی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: در طول ده سال گذشته تقاطع غیر همسطح خلعت پوشان بلاتکلیف بود؛ چون امکان قطع جریان آب نبود تا شهرداری بتواند اتوبان را آزاد کرده و عملیات خود را آغاز کند اما در این هفته این تقاطع با همکاری شهرداری منطقه ۹ تبریز در حال انجام است.

وی از بازسازی و تعمیر تصفیه خانه زرینه رود خبر داد و گفت: همه‌ی این اتفاقات علاوه بر موهبت الهی فرصتی بود تا بتوانیم مشکل را به درستی مدیریت کنیم.