63022516

شهریارپرس/آذربایجان شرقی شهردار تبریز از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی عملیات عمرانی تقاطع غیر همسطح معلم خبر داد.

یعقوب هوشیار در بازدید از عملیات اجرایی پل معلم، اظهار کرد: برای اولین بار در تبریز از تکنولوژی سگمنتال در احداث تقاطع‌های غیرهمسطح استفاده می‌شود که انتقال تکنولوژی این روش پروسه کاری را زمان‌بر کرده است. 

وی با بیان اینکه تداخل و جابجایی تاسیسات زیربنایی شهر، پروسه اجرای پل را طولانی می‌کند، افزود: پروژه تقاطع غیرهمسطح معلم از مهر سال گذشته آغاز شده و علی‌رغم تداخل تاسیسات شهری در روند اجرای پروژه باید تا پایان خرداد به بهره‌برداری برسد. 

هوشیار با اشاره به ضرورت توانمندسازی مجموعه شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: پنج تقاطع غیرهمسطح با تکیه بر توان فنی شهرداری تبریز در دست اجرا است که قطعات سگمنتال آن توسط شهرداری و شرکت خانه‌سازی پیش‌ساخته آذربایجان تولید می‌شود.

به گفته شهردار تبریز تأمین روشنایی تقاطع غیرهمسطح معلم بر عهده شهرداری خواهد بود. 

وی با اشاره ه پیشرفت ۶۰ درصدی عملیات عمرانی تقاطع غیرهمسطح معلم یادآورد شد: پل معلم با ۵۷۰ متر طول و ۱۶ متر عرض و با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به کارفرمایی شهرداری منطقه ۵ و اجرای شرکت خانه‌سازی پیش‌ساخته در دست احداث است. 

هوشیار به اشاره به بهره‌برداری همزمان از ۲ تقاطع غیرهمسطح معلم و قراملک در پایان خرداد گفت: تلاش داریم تقاطع غیرهمسطح حیدرآباد به اتوبان پاسداران نیز در نوبت بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به استفاده از فناوری نوین سگمنتال در اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح افزود: توانمندی ایجاد شده نزد نیروهای فنی شهرداری تبریز در اجرای پروژه‌های ترافیکی با تکنولوژی سگمنتال، باعث افزایش سرعت و کیفیت و طول عمر پژوه‌های شهری می‌شود.

 شهردار تبریز اذعان داشت: اجرای پروژه‌های کلان در مناطق کم‌برخوردار شهر اولویت دوره فعلی مدیریت شهری است. 

به گزارش شهریارپرس، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی با بیان اینکه در دوره فعلی مدیریت شهری ۶ پل روگذر احداث شده و ۵ پل نیز در سال جاری در دست اجرا است، تاکید کرد: اجرای این تعداد از تقاطع غیر همسطح را نشانگر توان فنی و مهندسی متخصصان شهرداری است.