63021333

شهریارپرس/آذربایجان شرقی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه در قانون جدید مدارس و مراکز غیردولتی، حمایت از معلمان این مدارس در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در قانون جدید، ساعت آموزشی و پرورشی این همکاران از حدود ۴۴ ساعت به ۳۰ ساعت تقلیل پیدا کرده و بحث بیمه و دستمزد این همکاران نیز در این قانون مد نظر گرفته است.

احمد محمودزاده در حاشیه سفرش به تبریز در گفت‌وگو با شهریارپرس/ در تشریح این مطلب، اظهار کرد: بخشی از این حمایت‌ها در قالب حمایت‌های دولتی بوده و بخش دیگری نیز از طریق شهریه پیش بینی شده است.

وی در ادامه با اشاره به تلاش جهت متوازن‌سازی شهریه‌های کف و بالا در مدارس غیردولتی، بیان کرد: امیدواریم با این رویکرد بتوانیم شهریه مدارسی را که پایین بود و نتواستند شهریه مورد نظرشان را اخذ کنند، به طور منطقی و از طریق متوازن‌سازی افزایش دهیم. متناسب‌سازی شهریه و متوازن‌سازی بین شهریه کف و بالا امسال اتفاق خواهد افتاد و تلاش‌ها بر کنترل شهریه بالا و تاب‌آوری مردم است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، لزوم کنشگری‌های فعال در حوزه پرورشی را مورد تاکید قرار داد و افزود: چرخش موضوعات برنامه مدرسه علاوه بر حوزه مسائل آموزشی در حوزه‌های تربیتی و پرورشی جزو دغدغه‌های جدی ما به شمار می‌آید.

محمودزاده در پاسخ به چگونگی تعیین شهریه مدارس و مراکز غیردولتی، اظهار کرد: بخشنامه تعیین الگوی شهریه مدارس و مراکز غیردولتی، اوایل اردیبهشت ماه سال جاری ابلاغ شد و سه بازه زمانی برای این مدارس و مراکز در نظر گرفتیم.

وی با اشاره به تغییرات اساسی الگوی شهریه امسال نسبت به سال گذشته، ادامه داد: سه بازه زمانی در این خصوص در نظر گرفتیم و ۱۰ روز فرصت داده شد تا اقناع‌سازی در راستای شفافیت و مبارزه با برخی از تخلفات برخی مدارس، انجام شود و ۱۰ روز دوم نیز به ورود مدارس به سامانه در نظر گرفته شده اختصاص یافته بود. شهریه مدارس غیردولتی متناسب با ۷ آیتم الگوی شهریه و شرایط منطقه تعیین می‌شود و امسال به روسا و مدیران مناطق در این مورد، تفویض اختیار داده شده است.

وی افزود: به ازای هر مدرسه باید یک صورت جلسه امضا گردیده و پس از طی ۱۰ روز دوم، ۱۰ روز سوم نیز به ابلاغ شهریه از طریق استان‌ها اختصاص یافته و اگر اعتراضی به شهریه ابلاغی وجود داشته باشد، وزارت آموزش و پرورش و شورای نظارت مرکزی، کمیته‌ای تخصصی برای این مورد در نظر خواهد گرفت.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به نحوه چگونگی برخورد با تخلفات احتمالی مدارس غیردولتی در اخذ شهریه، گفت: در صورت بروز تخلف در جایی هم در قانون قبلی و هم در قانون جدید، ماده‌هایی متناسب با نوع تخلف و ساز و کارهای برخورد جدی در شورای نظارت استان، پیش‌بینی شده است.

وی در پایان متذکر شد: در صورت اخذ شهریه مازاد، ضمن عودت دادن این مبلغ به دانش‌آموز، بخشی از شهریه این مدرسه به عنوان تخلف از طریق دولت از حساب مدرسه کسر شده و در اختیار صندوق حمایت از مدارس غیردولتی قرار گرفته و به منظور حمایت از مناطق محروم به کار گرفته خواهد شد.