63014805

شهریارپرس/آذربایجان شرقی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی گفت: در حوزه و دانشگاه‌ باید علم و دانش و رتبه علمی حرف اول و آخر را بزند و اصل شایسته‌سالاری در مراکز علمی حاکم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، در دیدار با اساتید مدارس حوزه علمیه تبریز، ضمن تبریک روز معلم به اساتید اظهار کرد: عدم تبعیض در مراکز علمی موجب افزایش انگیزه و دل گرمی اساتید می‌شود. 

وی با بیان اینکه معلمی شغل انبیاست، از اساتید خواست در کنار علم به تزکیه، تربیت و اخلاق توجه ویژه‌ای داشته باشند و دانشجویان را باشعور و آگاهی تربیت کنند. 

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه معلم می‌تواند به آگاهی نسل جوان عمق ببخشد و جامعه را به سمت سعادت هدایت کند، بیان کرد: بایستی احترام، ادب و اخلاق در حوزه و دانشگاه حفظ شده و ارتقا یابد و به جامعه تسری پیدا کند. 

آل هاشم خاطرنشان کرد: معلمی یکی از صفات خداوند است و معلمان آن چیزی که بیان می‌کنند تجلی علم حق است. 

وی با اشاره به اینکه معلمان فارغ از مسائل مادی دنیوی با عشق و علاقه فعالیت می‌کنند و بسیار ارزشمند هستند اظهار کرد: همواره باید معلم و استاد مورد تکریم قرار گیرند و انتظار ادب و حسن خلق را از جامعه و نظام آمورشی دارند. 

به گزارش شهریارپرس/ به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی تأکید کرد: تمامی مراکز علمی بایستی طرح و برنامه علمی برای تحقق شعار سال" جهش تولید با مشارکت مردم" داشته باشند.