62766650

شهریارپرس/آذربایجان شرقی فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از دستگیری سارق محتویات داخل خودرو و کشف ۳۰ فقره سرقت در تبریز خبر داد.

سردار علی محمدی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات داخل خودرو در شهر تبریز که موجب نارضایتی شهروندان شده بود، بررسی موضوع و دستگیری سارق در دستورکار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با اقدامات فنی و تخصصی سارق که از متهمان حرفه‌ای و سابقه دار بوده شناسایی و پس از اخذ مجوز از مرجع قضائی، با اشراف اطلاعاتی اینکه متهم قصد متواری شدن به یکی از استان‌های همجوار را داشته طی یک عملیات منسجم اطلاعاتی در مخفیگاهش دستگیر و مقادیری از اموال مسروقه کشف و به پلیس آگاهی انتقال یافت.

سردار محمدی‌ تصریح کرد: هر چند که متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی بوده لیکن در بازجویی‌های فنی و تخصصی کارآگاهان، در مقابل مدارک مستند و مستدل به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ۳۰ فقره سرقت داخل خودرو به ارزش ۷ میلیارد ریال اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی و با صدور قرار قضائی متناسب روانه زندان شد، به شهروندان توصیه کرد: با عدم قرار دادن اشیاء قیمتی مانند کیف، موبایل و ... در منظر عموم، از این قبیل سرقت‌ها جلوگیری کرده و یاری رسان ما در برقراری نظم و امنیت باشند.

دستگیری سارقان حرفه ای اماکن خصوصی در تبریز

فرمانده انتظامی شهرستان تبریز از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره با ۷ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ یداله جهان آرا در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوص و دولتی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۲۷ مایان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان تبریز، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی و تحقیقات هدفمند و با هماهنگی قضایی موفق به شناسایی سارقان شدند، در یک عملیات غافلگیرانه متهمان را دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دادند.

سرهنگ جهان آرا، افزود: متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به ۷ فقره سرقت از کارخانجات و اماکن خصوصی اعتراف و از مخفیگاه آنها اقلام مسروقه قابل توجهی شامل: انواع سیم کابل، انواع شیر الات و ... کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تبریز با بیان اینکه متهمین پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند، ضمن هشدار به صاحبان اماکن خصوصی، ساختمان‌های نیمه کاره و در حال ساخت از آنان خواست: از قراردادن اموال و وسایل باارزش در مواقعی که از خانه باغ‌ها استفاده نمی‌نمایند، خودداری و با اقدامات پیشگیرانه از جمله استفاده از دوربین‌های مدار بسته و حفاظ محکم درها، فرصت سرقت را از سارقان سلب کنند.

کشف انواع کالای قاچاق در چاراویماق

فرمانده انتظامی شهرستان چاراویماق از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۵۰۵ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ فرامرز بابایاری در تشریح این خبر گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی حین کنترل خودروهای عبوری، به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را جهت بررسی متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از کامیون توقیف شده، تعداد ۶۰۰ عدد نوشابه انرژی زا، تعداد ۳۳۴۸ عدد بیسکویت و تعداد ۳۲۷ ثوپ البسه قاچاق کشف شد.

سرهنگ بابایاری خاطرنشان کرد: برابر نظریه کارشناسان امر، ارزش ریالی کالاهای مکشوفه ۵ میلیارد و ۵۰۵ میلیون ریال برآورد و تعداد یک نفر در این زمینه دستگیر شد.

به گزارش شهریارپرس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، وی گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستور کار پلیس قرار دارد و مردم عزیز در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، حتما با پلیس ۱۱۰تماس داشته باشند.