171087299

تبریز- شهریارپرس- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ طرح زیرساختی تأسیسات گردشگری استان در طول سال‌جاری خبر داد و گفت: برای این طرح ها ۵۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز است.

به‌ گزارش  شهریارپرس/ احمد حمزه‌زاده روز چهارشنبه در حاشیه جلسه کمیته فنی طرح‌های سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری استان گفت: تاکنون ۲۰ هزار میلیارد ریال در اجرای این طرح ها سرمایه‌گذاری شده است.

وی همچنین با اعلام اینکه افتتاح سه طرح زیرساختی صنایع‌دستی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال در سال جاری در دستور کار قرار گرفته‌ است ، اظهار کرد: با بهره‌برداری این سه طرح، حجم‌سرمایه‌گذاری در بخش زیرساختی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی به رقم ۶۸ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

حمزه‌زاده اعلام کرد: تدوین بسته های سرمایه‌گذاری با صدور موافقت‌های اصولی برای ۵۰ نقطه مستعد سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی در کنار افتتاح ۴۵ طرح زیرساختی گردشگری و سه طرح زیرساختی صنایع‌دستی برای یک هزار و ۵۰۰ نفر به‌ صورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهد داشت.

به گزارش شهریارپرس/ آذربایجان شرقی با برخورداری از انواع جاذبه های گردشگری و داشتن چهار هزار اثر، ابنیه و محوطه تاریخی و باستانی که ۲ هزار و ۲۶ مورد آنها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، از استان های گردشگری پذیر ایران به شمار می رود.

مجموعه بازار تاریخی تبریز، کلیسای سنت استپانوس و مجموعه کاروانسراهای خواجه نظر جلفا، گویجه بل و جمال آباد میانه از آثار جهانی آذربایجان شرقی است.

آذربایجان شرقی هم اکنون ۸۶ هتل و هتل آپارتمان به همراه ۲۵۶ واحد بومگردی، گردشگری و رستوران سنتی با حدود ۲۰ هزار تخت دارد.