171086931

تبریز-شهریارپرس- دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان شرقی تسریع در رسیدگی به وضعیت اموال توقیفی در حوزه مواد مخدر ضروری دانست و گفت: خودروهای توقیفی مرتبط با پرونده‌های موادمخدر باید با تنظیم فرم مخصوص دبیرخانه، تحویل شورای مبارزه با مواد مخدر استان شود.

به گزارش شهریارپرس، بابک محبوب علیلو روز چهارشنبه در جلسه کمیته شناسایی اموال قاچاقچیان مواد مخدر، با تاکید بر اینکه باید رسیدگی‌ به پرونده ها به نحوی باشد که بازدارندگی مجازات حفظ و پیشگیری از وقوع جرم حاصل شود، افزود: انتظار می رود با آسیب شناسی لازم، دقیق و رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در امور مربوطه شاهد کاهش جرایم مرتبط با مواد مخدر در استان باشیم.

ویبر لزوم تشکیل کارگروه و کمیته آموزشی در راستای مهارت افزایی ماموران فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: از اولویت های این کمیته باید ایجاد رویه واحد برای رسیدگی به پرونده‌های مربوط به موادمخدر باشد.

وی ادامه داد: در این صورت هم در کوتاه ترین زمان ممکن به این پرونده‌ها رسیدگی می شود و هم به موضوعات مرتبط با مواد مخدر مانند اموال و عواید حاصل از جرایم موادمخدر که به نوعی ارتباط با جرایمی مثل پولشویی دارد، به صورت ویژه توجه و تمرکز خواهد شد.

محبوب علیلو اهمیت تنظیم گزارشات مستند و مستدل با ذکر جزییات و تشریح دقیق موضوع در حوزه مواد مخدر را یادآور شد و اظهار کرد: قضات بر اساس ادله اثبات جرم باید رسیدگی کنند و اگر شواهد با دقت و حساسیت لازم جمع آوری و به قاضی ارایه شود، می تواند بر مبنای شواهد و قرائن دلایل موجود و در موارد قانونی براساس علم خود، رای قاطع صادر کند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان تبریز اظهار کرد: در راستای جلوگیری از اطاله دادرسی و صدور آرای دقیق و متقن، تشکیل دوره آموزشی برای تقویت بنیه علمی و عملی ماموران در سطح استانی نه بصورت تئوری صرف بلکه در قالب کارگاه بسیار ضروری است.