171087513

تبریز-شهریارپرس- رییس ستاد تأمین اجتماعی و قرارگاه مسکن نیروهای مسلح کشور گفت: یکهزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی نیروهای مسلح که بدون کاربری بودند با مجوز فرمانده کل قوا برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است.

به گزارش شهریارپرس/سردار مجید ابن الرضا روز چهارشنبه در جلسه قرارگاه مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی، اعلام کرد: مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای تکمیل ساخت مسکن نیروهای مسلح برآورد شده که تا امروز مبلغ ۸۴ هزار میلیارد ریال تخصیص یافته است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بر اهمیت تامین مسکن مردم، گفت: اصل ۳۱ قانون اساسی بر داشتن مسکن متناسب با نیاز هر جامعه تاکید دارد و یکی از موارد مطرح شده در پیام امام راحل در خصوص وظایف دولت اسلامی نیز حل مشکل مسکن است.

ابن الرضا با بیان اینکه مسکن از نیازهای اولیه زندگی انسان و از موضوعات جدی در سبد معیشت خانوار است.ف گفت:قیمت مسکن در جامعه امروز به قدری بالا رفته که اگر هرچه سریعتر برای حل مشکل مسکن اقدام نشود، داشتن خانه برای مردم تبدیل به آرزو خواهد شد.

وی با اشاره به رشد جمعیت و کمبود مسکن در سال‌های آینده، ادامه داد: اکنون میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در کشور به ۴۷۰ میلیون ریال رسیده است و بیشترین هزینه در امر ساخت مسکن مربوط به دستمزد و مصالح و فولاد است.

استفاده از تمام ظرفیت ها در اجرای نهضت ملی مسکن ضروری است

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که تامین مسکن برای تمامی اقشار مردمی از جمله نیروهای مسلح ضروری است، اظهار کرد: باید از تمامی ظرفیت موجود برای تکمیل طرح نهضت ملی مسکن استفاده کنیم.

مالک رحمتی، اظهار کرد: سرعت ساخت و سازها برای رفع مشکل مسکن مردم کم است و می‌توان آن را سرعت بخشید.

رحمتی با بیان این‌که هیچکس به اندازه رئیس جمهور و وزیر راه نسبت به طرح نهصت ملی مسکن دغدغه ندارند، افزود: اگر این دغدغه در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز ادامه یابد، به طور قطع وعده ها تبدیل به عملیات اجرایی با سرعت بیشتری خواهد شد.

وی ادامه داد: پراکندگی واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن باید در سطح شهرستان و نه فقط تبریز باشد چرا که در برخی شهرستان‌ها موقعیت بسیار عالی و زمین اضافی داریم.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که باید در امر اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای نیروهای مسلح به نقطه مطلوب و به یک الگو در کشور برسیم، گفت: واحدهای مسکونی رزمندگان معسر باید در اولویت ساخت قرار بگیرد.

وی با قدردانی از اقدام تنبیهی نیروهای مسلح برابر رژیم صهیونیستی، گفت: تنبیه رژیم جعلی صهیونیستی از سوی نیروهای مسلح کشورمان موجب عزت، آبرو و اقتدار برای کشورمان شد و این دفاع از مظلومان، مومنان و آزادی خواهان دنیا را شاد کرد که آثار معنوی آن را در زندگی خود خواهند دید.

به گزارش شهریارپرس، در این نشست نمایندگان نیروهای مسلح استان و سایر نهادهای ذی ربط در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز در ادامه گزارشی از وضعیت احداث واحدهای مسکونی نیروهای مسلح ارائه دادند.