63002845

شهریارپرس/آذربایجان شرقی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی اظهار کرد: برخی از راه‌های حفظ سلامت و تندرستی برای انسان در دین مبین اسلام نشان داده شده و به پیشگیری بیش از درمان توجه شده است.

آیت الله سید محمد علی آل هاشم در دیدار با جمعی از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی تبریز که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، گفت: دین مبین اسلام به سلامت انسان‌ها توجه ویژه‌ای قائل شده است و پیشگیری و مراقبت را قبل از بیماری مقدم شمرده و انسان‌ها را دعوت به مراقبت از سلامتی روح و جسم خود کرده است.

وی افزود:سلامت انسان باعث لذت بردن او از زندگی و نزدیکی به سعادت دنیوی و اخروی می‌شود، انسان بیمار نمی‌تواند از زندگی خوبی بهره‌مند شده و نشاط داشته باشد چنانچه پیامبر اسلام (ص) نیز استفاده از فرصت جوانی و نعمت سلامتی را به امت خود توصیه فرموده است.

وی با اشاره بر اهمیت پیشگیری بر درمان، بیان کرد: دین مبین اسلام برخی از راهکارهای حفظ سلامتی و دوری از ابتلا به بیماری‌ها را پیش روی انسان‌ها قرار داده که در صورت رعایت آن‌ها از جمله ورزش، شستن دست قبل و بعد از غذا ، پرهیز از اسراف، روزه گرفتن، ازدواج به موقع، پرهیز از فشارهای روحی و روانی ، سلامت روح و جسم انسان حفظ می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت توجه به بحث جلوگیری از پیری جمعیت اشاره کرد و گفت: متاسفانه آمار خوبی از میزان موالید وجوانی جمعیت چه در استان و چه در سطح کشور مشاهده نمی‌شود و اگر مردم برنامه‌های زندگی خود را طبق دستورات دین مبین اسلام پیش ببرند و به موقع ازدواج کرده و صاحب فرزند شوند هیچگاه چنین مشکلاتی دامنگیر جامعه اسلامی نمی‌شود.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر به نقش رسانه ملی در ترویج سلامت در جامعه اظهار کرد: آگاه سازی مردم و جامعه نسبت به حفظ سلامتی خود از طریق ورزش و رعایت نکات بهداشتی و ایمنی و در نهایت پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها از طریق رسانه ملی تاثیر بسزایی روی افراد جامعه دارد و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و همچنین سیمای مرکز استان باید فعالیت خود را در این خصوص بیش از پیش کنند.

به گزارش شهریارپرس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، پیش از سخنان امام جمعه تبریز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، معاون بهداشت دانشگاه و برخی مسئولین این حوزه، گزارش عملکرد اقدامات انجام شده را ارائه کردند.