171077249

تبریز - شهریارپرس - مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی با اشاره به آمادگی فرودگاه تبریز برای اعزام زائران سرزمین وحی، گفت: تمهیدات لازم برای اعزام چهار هزار و ۱۰۰ نفر از طریق این فرودگاه انجام شده است.

«رامین آذری» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار  شهریارپرس/ با بیان اینکه نخستین پرواز حج تمتع امسال روز ۲۴ اردیبهشت از فرودگاه تبریز انجام می شود، افزود: عملیات رفت زائران خانه خدا تا ۲۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز جزو نخستین ایستگاه های هوایی کشور برای اعزام زائران خانه خدا است و عملیات اعزام زائران طبق برنامه اعلام شده، انجام می شود.

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی گفت: در این عملیات، چهار هزار و ۱۰۰ نفر از استان توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به مدینه منوره اعزام خواهند شد.

آذری، ادامه داد: نخستین پرواز حج عمره سال جاری روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت از فرودگاه تبریز انجام می شود و ۱۶ اردیبهشت از جده به فرودگاه تبریز باز خواهد گشت.

در عملیات حج تمتع سال گذشته از فرودگاه تبریز، تعداد ۹ هزار و ۲۰۵ نفر از حجاج استان با ۴۲ پرواز اعزام و پذیرش شدند.

به گزارش شهریارپرس، پروازهای فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز از روز گذشته تا ساعت ۶ صبح امروز لغو شده بود.

آذربایجان شرقی دارای ۲ فرودگاه شهید مدنی تبریز و سهند است.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و ساخته شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و مسیرهای هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.

فرودگاه سهند در سال ۱۳۷۴ تاسیس شد و تنها فرودگاه اقماری آذربایجان شرقی محسوب می‌شود که در جنوب این استان قرار گرفته است و سالانه بیش از پنج هزار مسافر از تهران به فرودگاه سهند و بالعکس جابجا می‌شوند.