62520751

شهریارپرس/آذربایجان شرقی یک کارشناس فوتبال گفت: تراکتور زمانی موفق به پیدا کردن راه قهرمانی خواهد شد که تعداد صاحب‌خانه‌ها از مستاجرانش بیشتر باشد.

سجاد حسین‌زاده در گفت‌وگو با شهریارپرس، درباره شرایط تراکتور اظهار کرد: بارها گفتنی‌ها را گفته‌ایم و درباره مسائل فنی، تکنیکی، تاکتیکی، ضعف‌ها، قوت‌ها، علت شکست‌ها، عوامل پیروزی، علت بحران‌ها، دلیل آرامش، ثبات و عدم ثبات‌ها بحث کرده‌ایم. اما مگر داریم تیمی حتی در سطح جهان با این حجم از ظرفیت هوادار، که به شدت عاشق تیمشان باشند و برای دیدن یک بازی که نه فینال است و نه حساسیت خاصی دارد، ۷۰ هزار نفر در ورزشگاه حضور پیدا کنند و بقیه هم یا به خانه برگردند و یا از روی تپه ها نظاره‌گر بازی باشند. میلیون‌ها نفر هم از طریق تلویزیون شاهد آن باشند. مگر داریم در دنیا که هوادار برای تیمش، جانش را پیش‌کش کند؟

او ادامه داد: کدام باشگاهی در دنیا چنین هوادارانی دارد؟ هوادارانی که حاضر باشند، با ارزش‌ترین دارایی کل زندگی‌شان که همان جان شیرین‌شان است را در راه تیم‌شان فدا کنند.

این کارشناس فوتبال افزود: البته باشگاه تراکتور هر کاری لازم بود انجام داده ولی قطعاً کافی نبوده است. باشگاه تراکتور همیشه پول خوبی خرج کرده، اما پول را خوب خرج نکرده است. خوب بازیکن خارجی آورده، اما گاه بازیکن خوب نیاورده است. کاپیتان مسن تیم ملی خیلی آورده ولی پدیده جوان تیم ملی نه. اکثراً در جذب بازیکن یا تخصص و شناخت کامل را نداشته، یا کم دقت بوده است.

او بیان کرد: تراکتور زمانی موفق به پیدا کردن راه قهرمانی خواهد شد که تعداد صاحب‌خانه‌ها از مستاجرانش بیشتر باشند. اگر داخل زمین میزان تعصب و عرق از میزان تلاش در حد رفع مسئولیت پیشی گرفت و هرگاه بازیکنان در بردها از فرط شادی و در باخت ها از شدت ناراحتی گریه کردند، آن وقت می‌توان به تراکتور امیدوار شد.

حسین‌زاده گفت: این آخرین زمان ممکن خواهد بود که ستاره‌های جوانی که در خود آکادمی باشگاه تربیت شده‌اند، به عنوان صاحب‌خانه حداقل ۶۰ درصد ترکیب داخل زمین را تشکیل بدهند و با تعصب خاص در خانه خود بازی کنند.

این کارشناس فوتبال درباره راهکار های رفع بحران و مشکلات باشگاه تراکتور عنوان کرد: قطعاً نمی‌توان نسخه‌ای قطعی برای حل مشکلات باشگاه تراکتور پیچید، اما مواردی وجود دارند که از اهمیت بالایی بر خوردار هستند.

حسین‌زاده متذکر شد: لایه های مدیریت باشگاه تراکتور باید مطابق استانداردها تنظیم شده و بحث های مدیریت تصمیم ساز، مدیریت تصمیم گیر و مدیریت اجرای تصمیم، در آن اعمال شوند. همچنین در زیر مجموعه مدیریت باشگاه باید مدیریت فنی قوی حضور داشته باشد که از نیازهای بسیار مهم باشگاه‌ها به شمار می‌رود. تاکنون هرگاه تراکتور دچار بحران جزئی شده، نه تنها مدیریت بحران اعمال نشده، بلکه بحران به شدت افزایش یافته است و با این حساب، یافتن راهی برای مدیریت بحران‌ها الزامی است.

این کارشناس فوتبال تاکید کرد: انتخاب سرمربی باید بر اساس استراتژی باشگاه باشد نه اینکه استراتژی باشگاه را به خاطر سرمربی تغییر دهیم. باید بودجه آکادمی را دگرگون کرده و مطابق استانداردها ردیف بودجه‌ای مناسب برای آن اختصاص دهند و بر حسن اجرای آن هم‌تراز با تیم اصلی نظارت کنند.

نظر شما درباره انتخاب سرمربی خارجی برای تراکتور چیست؟ حسین‌زاده گفت: تا زمانی که موارد ذکر شده رعایت نشوند، هیچ تفاوتی ندارد.