171068359

تبریز-شهریارپرس- معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: گروه صنعتی تراکتورسازی در سال گذشته با توزیع مستقیم ۳۱ هزار دستگاه انواع تراکتور زراعی و باغی بین کشاورزان، ۱۷ صدم اسب بخار در هکتار در ارتقاء ضریب مکانیزاسیون کشاورزی نقش آفرینی کرد.

به گزارش شهریارپرس، ناصر قربانیان روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ارتقاء ضریب مکانیزاسیون کشاورزی یکی از شاخص های کلان توسعه بخش کشاورزی است، اظهار کرد: توان تراکتورهای توزیعی سال گذشته تراکتورسازی که براساس آن ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی سنجیده می شود در مجموع ۲ میلیون و ۶۹۶ هزار و ۶۸۸ اسب بخار است.

وی اعداد و ارقام سال ۱۴۰۱ و نقش تراکتورسازی در این بخش را نیز پانزده صدم درصد اعلام و اضافه کرد: این رقم با توزیع بیش از ۲۷ هزار دستگاه انواع تراکتور و با مجموع توان ۲ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۳۷۱ اسب بخار در آن سال محقق شده بود.

قربانیان تاکید کرد: رقم توزیع تراکتور و جایگاه آن در مکانیزاسیون برای سال ۱۴۰۰ نیز یازده صدم درصد با توزیع بیش از ۲۰ هزار دستگاه و یک میلیون و ۶۹۸ هزار و ۲۹۰ اسب بخار بود و این در حالی است که این مهم با سرمایه گذاری شخصی کشاورزان محقق شده است.
این مقام مسئول در حوزه صنعت، کسب و کار کشور با یادآوری اینکه متاسفانه از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ اعطای تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان خریدار تراکتور و بدون هیچگونه مرجع قانونی متوقف شده اظهار کرد: با وجود نبود تسهیلات تراکتورسازی همچنان سیر صعودی در توزیع تراکتور و توان حاصل از آن ادامه دارد که نشان دهنده جایگاه تراکتورسازی در افزایش ضریب مکانیزاسیون و توسعه عملیات ماشینی، تسهیل و کاهش سختی انجام عملیات زراعی و باغی و دامی و در نهایت رفاه بهره برداران کشور، به رغم عدم همکاری و همراهی نهادهای مرتبط دارد.
قربانیان گفت: گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در صورت تامین منابع بانکی، آمادگی لازم در فروش تسهیلاتی انواع تراکتور و بالا بردن ضریب مکانیزاسیون در این بخش را دارد.

به گزارش شهریارپرس، گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده ادوات کشاورزی با ۹ شرکت اقماری در تبریز، ۲ شرکت در سنندج و ارومیه و ۲ نمایندگی در خارج از کشور فعال بوده و با حدود پنج دهه فعالیت در زمینه تولید تراکتور، در عرصه تولید ۷۱ نوع انواع موتور در بخش های کشاورزی، صنعتی و خودرو فعالیت دارد.