62996253

شهریارپرس/آذربایجان شرقی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، از استان آذربایجان شرقی به عنوان استان پیشتاز جهاد سازندگی در عرصه نظام سلامت نام برد و گفت: در دانشگاه علوم پزشکی تبریز یک عقلانیتی حاکم است و در منظر ما جهاد سازندگی در این استان حاکم است و مردم بعدا متوجه خواهند شد که چه اقداماتی در این مدت انجام شده است.

 بهروز رحیمی در جریان سفر دو روزه خود به استان آذربایجان شرقی ضمن دیدار با دکتر مالک رحمتی به بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی استان در حوزه بهداشت و درمان پرداخت.

وی گفت: در این مدت ۳۰۰۰ پروژه بهداشتی به اتمام رسیده و وارد چرخه خدمت شده است.

وی با اشاره به تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران و جذب ۲۶ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در این مدت تلاش کردیم تا دستگاه‌هایی با تکنولوژی سنگین را برای خدمت در بخش درمان به اقصی نقاط کشورمان برسانیم.

ارتقای زیرساخت‌های نظام سلامت در بخش آموزش و پژوهش محور اصلی برنامه‌های سال ۱۴۰۳ 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به برنامه‌های این معاونت در سال جاری گفت: ارتقای زیرساخت‌های نظام سلامت در بخش آموزش و پژوهش به عنوان محوری‌ترین برنامه‌های سال جاری در دستور کار معاونت قرار گرفته است.

بهروز رحیمی در جریان سفر کاری به استان آذربایجان شرقی ضمن حضور در جلسه هیات رئیسه دانشگاه با تاکید بر ضرورت توجه به جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف اظهار کرد: کارهای بزرگی در نظام سلامت در طول دو سال گذشته انجام شده است و باید با تکیه بر جهاد تبیین با صدای بلند آنچه را که انجام داده‌اید ارائه کنید.

وی با اشاره به افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی با هزینه کرده بالغ بر ۶ میلیارد تومان برای هر تخت گفت: مجموعه تخت‌های بیمارستانی دولتی و خصوصی بالغ بر ۱۵۰ هزار تخت است و افزایش ۱۶ هزار تخت در طی دو سال نشان از حرکت بزرگ جهادی در این عرصه است.

رحیمی توجه به توسعه نیروی انسانی را از دیگر اقدامات این معاونت در طول دو سال گذشته دانست و افزود: در طی سال گذشته شاهد استخدام ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید و تبدیل وضعیت ۷۵ هزار نفر ر قالب ایثارگری بوده‌ایم.

وی از استان آذربایجان شرقی به عنوان استانی منضبط در امر جذب نیروی انسانی نام برد و افزود: آذربایجان شرقی در بحث نیروی انسانی خوب عمل کرده است مانیز حمایت‌های مورد نیاز را از این استان خواهیم داشت و در خصوص پرداخت‌ها نیز انتظار داریم توازن مناسبی در بحث پرداخت‌ها و به خصوص پرداخت در مناطق کم برخوردار صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه توجه به زیرساخت‌های بهداشت و درمان در استان آذربایجان شرقی را به عنوان یکی از اصلی‌ترین نیازهای این استان نام برد و گفت: با توجه به جایگاه ویژه استان آذربایجان شرقی و ارائه خدمات به استان‌های همجوار انتظار می‌رود سهمیه این استان در بحث تجهیزات، امکانات و دارو متفاوت‌تر از دیگر استان‌ها در نظر گرفته شود.

دکتر بهمن نقی پور، خواستار حمایت وزارت بهداشت در بحث تامین کارانه‌های درمانی کادر درمان شاغل در مناطق محروم شد و گفت: دانشگاه تبریز تلاش کرده است تا در این دو سال در مسیر خودکفایی حرکت کند اما تحقق این مهم حمایت‌های جدی دولت را طلب می‌کند.

به گزارش شهریارپرس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، وی خواستار ارائه مجوزهای مورد نیاز استخدامی برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز در بخش‌های بهداشت و درمان شد و گفت: با توجه به نیاز جدی در بیمارستان‌های جامع و حتی در بخش‌های بیمارستانی مناطق محروم انتظار داریم تا وزارت بهداشت با ارائه مجوزهای مورد نیاز ما را در ارائه خدمت حمایت کند.