62995338

شهریارپرس/آذربایجان شرقی مدیرعامل آب منطقه‌ای استان با اشاره به وضعیت روان‌آب‌های آذربایجان شرقی، اظهار کرد: متاسفانه خشکسالی‌های مداوم در سال‌های گذشته، موجب شده تا بارش‌های موجود به روان‌آب تبدیل نشوند و در نهایت شاهد کمبود ذخایر سدها باشیم.

یوسف غفارزاده روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اضافه کرد: از میان روانآب‌های ورودی سدهایی که در سال‌جاری نسبت به سال قبل کاهش چشمگیر داشته، سد آیدوغموش میانه با میزان روان‌آب ورودی ۴٨ درصد کمتر از سال گذشته، بیشترین کاهش را به خود اختصاص داده‌ است. 

وی همچنین در خصوص وضعیت فعلی منابع آب نیز خاطرنشان کرد: از ابتدای سال آبی یعنی از ابتدای مهرماه ١۴٠٢ تاکنون بیش از ٢٩۴ میلیون مترمکعب آب وارد سدهای بزرگ استان شده است.

به گزارش شهریارپرس/ به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، وی افزود: علی رغم باور عمومی، بارندگی‌های پراکنده روزهای اخیر، اثربخشی ناچیزی بر مخازن سدها داشته، بنابراین از مردم استان به‌ویژه شهروندان کلانشهر تبریز خواهشمندیم با همراهی همیشگی و مصرف معقول منابع آب، ضمن خودداری از مصارف غیرضروری، خادمان آب را برای گذر ایمن از پیک آبی پیش رو یاری کنند.