62901945

شهریارپرس/آذربایجان شرقی شهردار تبریز از طراحی و اجرای ۳۱ رشته مسیرگشایی به طول ۲۰ هزار و ۴۰۱ متر خبر داد.

یعقوب هوشیار امروز، سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به بودجه ۳۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری تبریز در سال‌جاری افزود: ۲۳ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی سال جاری است که از این اعتبار عمرانی، سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های مسیرگشایی اختصاص یافته است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای پروژه‌های مسیرگشایی در نقاط مختلف شهر، به خصوص مناطق کم‌برخوردار اضافه کرد: در ۲ سال گذشته بیشترین تمرکز شهرداری تبریز احصا و تکمیل پروژه‌های مسیرگشایی مصوب در بودجه سال‌های گذشته بود که در این راستا ۳۱ رشته مسیرگشایی طراحی شده که برخی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده و طرح‌های باقیمانده نیز طبق زمانبندی اجر خواهد شد.

شهردار تبریز بیان کرد: از ۳۱ پروژه مسیرگشایی شهرداری تبریز در نقاط مختلف شهر ۱۳ پروژه تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و ۱۸ پروژه مسیرگشایی نیز در دست اجرا است.

وی با اشاره به اجرای فاز اول بزرگترین مسیرگشایی شهر تحت عنوان نجات تبریز گفت: اولویت شهرداری تبریز اجرای پروژه‌های مسیرگشایی در بافت‌های حاشیه‌نشین و فرسوده شهر است.

وی تسهیل تردد شهروندان و ایجاد مسیر دسترسی برای نیروهای امدادی همچون اورژانس وآتش‌نشانی در بافت فرسوده را بخش دیگری از اهداف اجرای پروژه‌های مسیرگشایی دانست و یادآوری کرد: در کنار تسهیل تردد شهروندان و نیروهای امدادی، اجرای پروژه‌های مسیرگشایی ارزش‌افزوده مناطق کم‌برخوردار شهر را بالا می‌برد.

به گفته هوشیار فرایند تملک املاک واقع در مسیر، روند اجرای پروژه‌های مسیرگشایی را طولانی کرده و همکاری و استقبال شهروندان از طرح‌های مسیرگشایی می‌تواند به تسریع اجرای این پروژه‌ها منجر شود.

مسیرگشایی خیابان عرفان در شهرک تجلایی، دسترسی به ترمینال تبریز، ۱۸متری والایی، مناف‌زاده، فلسطین جنوی، اتصال ولیصعر به پل ولایت،۱۸ متری حمید مرزداران، علیپور، آرامیان، علی بقال، ۲۴ متری و ۳۵ متری صنعتگران جزو پروژه‌های اجرا شده مسیرگشایی در دو سال گذشته بوده است.

به گزارش شهریارپرس، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، همچنین بخش دیگری از پروژه‌های مسیرگشایی نیز از پیشرفت فیزیکی قابل توجهی برخوردار بوده و مطابق زمانبندی موجود به بهره‌برداری می‌رسند.