171056514

مراغه-شهریارپرس- شهردار مراغه گفت: نرخ‌ جدید بلیط و کرایه وسایل نقلیه عمومی درون‌شهری با افزایش میانگین ۴۰ درصد تصویب شد و از امروز اعمال می‌شود.

«شهرام مروتی» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار شهریارپرس/ افزود: نرخ پیشنهادی با مصوبه شورای اسلامی شهر، تمامی تاکسی‌های خطی و بی‌سیم، آژانس‌های تاکسی تلفنی، اتوبوس‌های درون‌شهری و حومه و اتودربست‌ها را شامل می‌شود.

 

به گفته شهردار مراغه این مصوبه پس از طی مراحل قانونی و اخذ تاییدیه در کمیته تطبیق مصوبه‌های فرمانداری به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی اظهار داشت: کلیه رانندگان فعال در این بخش می‌توانند نسبت به دریافت نرخ جدید بر اساس جدول ابلاغی از طرف سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری اقدام کنند.

«مروتی» همچنین از رانندگان حوزه حمل و نقل درون‌شهری خواست نرخ‌ مصوب را رعایت کنند و خاطر نشان کرد: مسافران هم در صورت مشاهده هرگونه تخلف و اضافه دریافتی، موارد شکایت خود را از طریق تماس تلفنی با ۰۴۱۳۷۴۵۷۰۱۳ به واحد رسیدگی اطلاع دهند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مراغه نیز با اشاره به اینکه سال گذشته نرخ حمل و نقل درون‌شهری به طور میانگین ۴۵ درصد افزایش داشت، افزود: نرخ کرایه در سال جاری برای تاکسی‌های درون‌شهری ۴۰ درصد و برای اتوبوس درون‌شهری ۵۰ درصد افزایش یافت.

«سیدحامی امامزاده» افزایش کرایه اتوبوس‌های حومه شهر را به طور متوسط ۳۵ درصد اعلام کرد و افزود: اکنون در شهر مراغه هزار و ۳۴۸ دستگاه تاکسی درون‌شهری، ۶۶ دستگاه ون، ۲۰ دستگاه اتوبوس و ۲۰۰ دستگاه تاکسی بی‌سیم فعال است.

به گزارش شهریارپرس/ فرسودگی اتوبوس‌های درون‌شهری و غیرفعال شدن تعدادی از آنها را می‌توان چالش اصلی حوزه حمل و نقل عمومی مراغه به شمار آورد؛ ضمن توجه به اینکه تاکسی‌های اینترنتی نیز بخش قابل توجهی از مسافران درون‌شهری مراغه را جابجا می‌کند و حجم مسافران اتوبوس‌ها و تاکسی‌های عمومی این شهر را کاهش می‌دهد.