171055667

تبریز-شهریارپرس- یکی از فعالان سیاسی و حقوقدان با اشاره به اهمیت عملیات وعده صادق و لزوم دفاع مشروع از خاک کشور، گفت: انتقام جمهوری اسلامی ایران از رژیم غاصب صهیونیستی وفق مفاد کنواسیون های بین المللی و قانون اساسی کشور است.

علی جعفری آذر روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار  شهریارپرس/ پیام اصلی و مهم عملیات غرورآفرین وعده صادق را دفاع از امنیت ملی و تمامیت ارضی کشور در برابر هر گونه تجاوز خواند و با تاکید بر اینکه این انتقام طبق حقوق بین الملل در موضوع دفاع از مراکز دیپلماسی کشورها صورت گرفته است، افزود: باید توجه داشت که هیچ کشوری در جهان تحت هیچ شرایطی اجازه تجاوز به مراکز سیاسی رسمی خود را به کشوری ثالث نمی دهد.

وی سکوت مجامع جهانی حقوق بشری، شورای امنیت سازمان ملل و مدعیان حق و حقوق ملت ها در برابر تجاوز رژیم اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را نمونه ای از رفتارهای متناقض این مجامع دانست و یادآور شد: حمایت کامل ایالات متحده از تجاوزگری های اسرائیل طی 6 ماه احیر در غزه نشان می دهد که مدعیان حقوق بشر تنها برای منافع خاص خود حرکت می کنند و در بسیاری از موارد از ناقضان اصلی حقوق و مفاد کنوانسیون های بین المللی است.

جعفری آذر عملیات وعده صادق را دفاع قانونی، مشروع و کامل جمهوری اسلامی ایران در برابر تروریست های صهیونیستی برشمرد و اظهار کرد: این انتقام نشان داد که ایران اسلامی به توانایی های بازدارندگی خود اتکا دارد و توجه به این موضوع مهم اولویت اصلی و محوری سیاست های کلان جمهوری اسلامی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از همان بدو تاسیس اعلام کرده است به هیچ عنوان در پی تهاجم و جمله نظامی به کشوری نیست، گفت: این موضع کلی در جریان هشت سال دفاع مقدس برای جهانیان به اثبات رسید، اما این موضوع بدین معنی نیست که در برابر گستاخی کشوری خاص سکوت اختیار کنیم.

این کارشناس حقوق عمومی توانمندی های ایران در صنایع دفاعی را در جهان بی مانند و کم نظیر توصیف و اضافه کرد: هم اکنون کشور ما در سایه تلاش هیا شبانه روزی جوانان دانشمند به ابتکارات و اختراعات بسیار بدیع و به روز در این حوزه دست پیدا کرده است که در جریان عملیات وعده صادق نمونه ای کوچک از آنها به منصه ظهور رسید.

جعفری آذر ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر به حدی از قدرت دفاعی در زمین، هوا و دریا دست یافته است که بازدارندگی های لازم و کافی را برای دشمنان ایجاد کرده و بر اساس استراتژی دفاعی همواره این قدرت برای دفاع از کشور کاربرد داشته است و البته این قدرت سخت و نرم مایه غرور و عزت ملی ایرانیان است.

وی با انتقاد از انفعال تمام و کمال کشورهای مختلف به خصوص غربی ها در برابر وحشی گری های رژیم اسرائیل در سرزمین های اشغالی، گفت: حمله شبانه روزی به غزه و تجاوز به کنسولگری ایران در دمشق و سکوت این کشورها این موضوع را تشدید کرد و جهانیان به عینه مشاهده کردند که شورای امنیت سازمان ملل متحد کوچکترین حرکتی در این زمینه صورت نداد، اما برای انتقام ایران جلسه اضطراری برگزار کرد.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو با اشاره به اینکه مقاومت حماس و عملیات طوفان الاقصی به خوبی قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نشان داد و آشکار کرد، افزود: کشوری که ادعای مکانیزه ترین مرزهای جهان را داشت به راحتی توسط رزمندگان حماس فرو ریخت و گنبد آهنین ادعایی نیز در برابر موشک های ایران تاب مقاومت نداشت.

به گزارش شهریارپرس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب یکشنبه ۲۶ فروردین در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.