تبریز-شهریارپرس- نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات موشکی «وعده صادق »توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل غاصب نمایش توانمندی های دفاعی ایران اسلامی در جنگ های نسل چهارم است.

حسین حاتمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگارشهریارپرس/، تفاوت بین جنگ های نسل قدیم و جدید را بسیار فاحش دانست و افزود: بر همین اساس جنگ های نسل جدید و چهارم بر مبنای دو عنصر کم مدت و پرقدرت تعریف و تفسیر می شود که حمله پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی به سرزمین های اشغال عمق قدرت تدافعی و تهاجمی ایران را به جهانیان نشان داد.

وی ایران اسلامی را در حوزه جنگ های سریع و موشکی بسیار بالا توصیف و اظهار کرد: استفاده و بهره مندی از توان و تخصص جوانان کشور در حوزه های دفاعی و تسلیحات نظامی طی سال های اخیر روند بسیار مطلوبی به خود گرفته است که نتیجه آن را در عملیات وعده صادق همگان مشاهده کردند.

حاتمی مهمترین دستاورد عملیات "وعده صادق" را نمایش اقتدار و اراده سیاسی ایران برای مقابله با هر گونه تهاجم از سوی کشورهای متخاصم خواند و ادامه داد: امروز هیچ کشوری در جهان جرات و جسارت نگاه چپ به ایران اسلامی را ندارد.

وی پشتیبانی مردمی را یکی از مهمترین دلایل پاسخ نظامی ایران علیه اسرائیل غاصب عنوان و اضافه کرد: اینکه حمله به مرکز کنسولگری کشورمان در دمشق مورد حمله قرار بگیرد و پاسخی از ایران به این اقدام داده نشود، به هیچ عنوان برای مردم آزاده و ولائی این کشور قبل قبول نبود و بر همین مبنا سپاه مقتدر با پشتیبانی ملت پاسخی دندان شکن و بسیار عبرت اموز به صهیونیست ها داد.

حاتمی عملیات وعده صادق را رزمایش نظامی بزرگ و نمایش قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و یادآور شد: استراتژی دفاعی جمهوری اسلامی بر اصل بازدارندگی فعال استوار است و در این مسیر با هیچ موردی نمی توان وارد مذاکره و معامله شد و این را همه جهان به خصوص آمریکا و اسرائیل به خوبی می دانند.

وی با بیان اینکه قدرت تهاجمی در سیاست های دفاعی ایران تعریف شده نیست، گفت: اصل ما بر بازدارندگی است و اگر خدشه ای به امنیت و آسایش و آرامش ملت و شهروندان ایرانی در هر نقطه ای از جهان وارد شود، با قاطع ترین پاسخ ها مواجه می شود.

این نماینده مجلس یازدهم یکی از برکات و دستاوردهای مهم عملیات وعده صادق را تامین امنیت منطقه عنوان و اظهار کرد: موشک باران سرزمین های اشغالی در حقیقت پیام صلح و دوستی برای کشورهای منطقه است و با توجه به توانایی های بسیار بالای کشور در مسایل امنیتی و دفاعی، حتی تامین امنیت کشورهای منطقه نیز باید از مسیر ایران اسلامی گذر کند.

به گزارش شهریارپرس/ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب یکشنبه ۲۶ فروردین در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.