62994006

شهریارپرس/آذربایجان شرقی فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی از کاهش ۳۸ درصدی تصادفات و تلفات جاده‌ای و درون شهری استان در روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته خبر داد. 

سردار علی محمدی در مراسم تکریم و معارفه فرمانده جدید انتظامی اهر، گفت: از وظایف اصلی و اولویت‌دار نیروی انتظامی مقابله با جرائم از جمله سرقت است.

وی افزود: سرقت مهم‌ترین رکن ایجاد ناامنی و از بین رفتن امنیت اجتماعی مردم بوده و در این راستا وظیفه ذاتی و اصلی نیروی انتظامی مبارزه با سرقت و جرائم خشن است که در این زمینه استان آذربایجان شرقی بسیار مثبت عمل کرده است. 

وی افزود: طبق آمار در اوایل سال گذشته در خصوص سرقت در استان آذربایجان شرقی افزایش ۱۹ درصدی سرقت‌ها را داشتیم و امسال در مقایسه با سال گذشته ۱۹ درصد کاهش سرقت در استان داریم و همچنین در حوزه کشف جرائم نیز سال گذشته ۲۸ درصد عقب ماندگی بود ولی سال جاری ۳۰ درصد با افزایش کشف روبرو هستیم. 

 محمدی گفت: استان آذربایجان شرقی در بحث جرائم خشن از جمله سرقت به عنف، زورگیری، نزاها و غیره نیز سال جاری نسبت به سال قبل حدود ۱۹ درصد کاهش داشته است.

وی در رابطه با  مبارزه  و مقابله با قاچاق کالا و ارز، مواد مخدر و سلاح در استان، افزود: خوشبختانه در این حوزه به برکت خون شهدا و همکاری مردم شاهد موفقیت‌های فراوانی هستیم و در برخورد با اراذل و اوباش نیز استان آذربایجان شرقی موفق‌ترین استان‌های کشور است.

فرمانده انتظامی استان گفت: این استان در حوزه تصادفات و تلفات جاده‌ای و درون شهری نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد کاهش داشته و تنها ۵۰ درصد فوتی‌ها در بیمارستان‌ها بعد از انتقال از صحنه تصادف اتفاق افتاده است.

وی افزود: در حوزه تصادفات جمعی جاده‌ای نیز استان آذربایجان شرقی نسبت به سال مشابه گذشته ۲۸ درصد کاهش داشته که عامل مهم و تأثیرگذار در این خصوص دقت رانندگان و کنترل سرعت در جاده‌ها توسط همکاران خدوم است.

سردار محمدی در ادامه امنیت پایدار جامعه را در گرو مشارکت مردم با پلیس عنوان کرد و گفت: در بحث عفاف و حجاب که دشمن سال‌هاست روی آن به صورت زیر بنایی کارکرده است و امروز شاهد برخی ناهنجاری‌ها در سطح کشور هستیم برای رفع کلی این معضل نیازمند همکاری مردم و سایر مسئولان ذیربط هستیم.

وی با اشاره به اجرای طرح حجاب و عفاف در کلان شهرهای ایران افزود: طرح حجاب و عفاف هم اکنون در برخی نقاط تبریز درحال اجرا می‌باشد و در صورت همکاری ادارات، مسئولان و خانواده‌ها به زودی شاهد حل این معضل در سطح استان و کشور خواهیم بود.

فرمانده انتظامی استان  همچنین به معضل ترافیک شهری در سطح استان نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه بی‌انضباطی ترافیکی علاوه بر استان آذربایجان شرقی در سایر مناطق کشور نیز مشکل اساسی است و از معضلات این ترافیک تراکم ساختمان‌های خدماتی، درمانی، پزشکی و غیره در خیابان‌های اصلی و عدم وجود مدیریت هوشمند ترافیکی در برخی شهرها، کمبود نیروهای انسانی و نبود زیرساخت‌های مناسب و غیره است که امیدواریم به زودی گام مهمی در حل مشکل ترافیکی استان بر داریم.

تبعیت از فرامین رهبری رمز پیروزی و موفقیت در کشور است

امام جمعه شهرستان اهر نیز ضمن تقدیر از عملیات سپاه با عنوان(وعده صادق) در جوابگویی کوبنده به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: این عملیات باعث خوشحالی ایرانیان و مسلمانان جهان شد و این پیروزی را مدیون رهنمودهای مقام معظم رهبری هستیم. 

 حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده رمز پیروزی و موفقیت در کشور را تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری برشمرد و گفت: تبعیت از رهبری و هماهنگی بین دولت انقلابی با نیروهای مسلح، شورای امنیتی و اطلاعاتی دست به دست هم داد تا با اصل غافلگیری دشمنان را با شکست روبرو کنند.

وی ایجاد نظم، امنیت و آرامش در جامعه را از وظایف نیروی انتظامی برشمرد و افزود: حفظ آرامش و امنیت در جامعه و کشور را مدیون خدمات صادقانه نیروهای مسلح و انتظامی هستیم و باید قدردان زحمات این عزیزان باشیم.

امام جمعه اهر ضمن تقدیر از زحمات و خدمات ارزشمند سرهنگ قدرت آقاپور فرمانده سابق انتظامی اهر در طول خدمت صادقانه در این شهرستان برای وی آرزوی سربلندی و سرافرازی کرد و برای فرمانده جدید انتظامی سرهنگ عبدی آرزوی موفقیت نمود.

وی به مأموریت مهم فراجا در خصوص حجاب و عفاف نیز اشاره کرد و از مردم و مسئولان خواست برای اجرای این مأموریت خطیر که در راستای تحقق ارزش های دینی و انقلابی است یار و یاور فراجا باشند.

فرماندار اهر نیز در این مراسم گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیروی انتظامی در دل مردم جای دارد و در همه صحنه‌های انقلاب دوشادوش مردم و برای مردم کار کرده است. 

ابوالفضل غنی زاده با تحلیل عملیات غرور انگیز سپاه پاسداران علیه رژیم اسرائیل گفت: این عملیات موجب غرور و اقتدار بیشتر ایرانیان در جهان و سیلی محکمی بر دهن یاوه گویی‌های دشمنان بود.

وی در ادامه افزود: مهم‌ترین کار مسئولان و نیروهای انتظامی خدمت صادقانه به مردم و کسب رضایت آن‌ها می‌باشد. 

۷۰ درصد سرقت‌ها در اهر مربوط به سرقت از خانه باغ‌ها می‌باشد

فرمانده سابق انتظامی اهر نیز در این جلسه ضمن تقدیر از همراهی و همکاری امام جمعه، فرماندار و سایر مسئولان و مدیران ادارات با نیروی انتظامی این شهرستان گفت: در بحث آمار سرقت ها در چند سال اخیر بیشترین آمار سرقت‌ها مربوط به خانه باغ‌ها بود که طبق آمار ۷۰ درصد سرقت ها را شامل می‌شود.

سرهنگ قدرت آقاپور افزود: بیش از ۱۲ هزار خانه باغ در جاده اهر – تبریز، اهر- مشگین شهر، اهر – ورزقان و اهر – کلیبر وجود دارد که متاسفانه بیشتری جرائم منجر به سرقت در اهر نیز مربوط به این خانه باغ‌ها می‌باشد که خوشبختانه با همیاری و همکاری مسئولان و مردم این سرقت‌ها از دی ماه تاکنون روند کاهشی را دارد.

وی همچنین به بحث ترافیک شهرستان اهر نیز اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های مردم و مسئولان است که با تسریع در اجرای طرح پارکبان می‌توان این مشکل را حل کرد.

گفتنی است، در پایان این مراسم با حضور سردار علی محمدی فرمانده انتظامی استان، امام جمعه اهر، فرماندار اهر و سایر مسئولان استانی و شهرستانی سرهنگ حسین عبدی به عنوان فرمانده جدید انتظامی اهر معرفی و از خدمات چند ساله سرهنگ قدرت آقاپور فرمانده سابق انتظامی اهر قدردانی شد.