62993846

شهریارپرس/آذربایجان شرقی مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تمامی هزینه‌های بنیاد مسکن با مشارکت‌های مردمی تامین می‌شود، گفت: طرح سند دار کردن اماکن روستایی با مشارکت مردم در حال اجرا است به طوری که ۸۵ درصد از ۳۳۲ هزار واحد روستایی استان سنددار شده‌اند. 

 حجت الله سروری روز دوشنبه، ۲۷ فروردین ماه به مناسبت گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد مسکن و دهه حساب صد امام (ره) در نشست خبری اظهار کرد: یکی از اساسی‌ترین وظایف بنیاد مسکن انقلاب  اسلامی،عمران و آبادی روستاها است، آذربایجان شرقی در مجموع ۲ هزار و ۷۰۰ روستا دارد که بیش از ۲هزار روستا، بالای ۲۰ خانوار سکنه دارند. خوشبختانه در تمامی این دوهزار روستا مطالعات طرح هادی انجام شده است.

وی افزود: وظیفه‌ی ما ساخت مسکن برای افراد نیازمند و قشر ضعیف جامعه است که با همت و همراهی خود مردم صورت می‌گیرد. در دو سال اخیر ما تلاش کرده‌ایم تا این اقدامات در کمتر از شش ماه و با رویکرد تامین رضایت کامل روستائیان به عنوان نقشه راه عمران و آبادانی برای ۱۰ سال آینده روستاها انجام بگیرد.

وی ادامه داد: ۵۲ درصد(۱۵۷هزار) از ۳۰۵ هزار واحد مسکن روستایی استان مقاوم سازی شده است و مابقی ۴۸ درصد مساکن روستایی استان نیز همچنان باقی مانده است.

وی گفت: ۱۱۶۰ واحد از از مجموع ۱۲ هزار واحدِ سهمیه سال ۱۴۰۱ استان به بانک‌های مربوطه معرفی و عملیات عمرانی مقاوم سازی آن‌ها شروع شده است و حتی مقاوم سازی تعدادی از آن‌ها تعدادی به پایان رسیده است برخی نیز نیمه ساخت از سال‌های گذشته باقی مانده است که تلاش می‌کنیم هرچه سریع‌تر تکمیل کرده و به اتمام برسانیم.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای هشت هزار واحد مسکن روستایی استان وام متمم تعلق گرفته است، تشریح کرد: سال گذشته مبلغ تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان با بهره پنج درصد بود که این مبلغ سال جاری به ۳۵۰ میلیون تومان با همان مقدار بهره‌ی سال گذشته افزایش یافته و سهمیه سال جاری استان نیز از ۱۲ هزار واحد به ۲۰ هزار واحد افزایش یافته است.

وی گفت: اگر اجرای این روند تداوم یابد پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۱۰ هیچ مسکن غیر مقاوم روستایی در آذربایجان شرقی وجود نداشته باشد عملی شدن این برنامه شعار جهش تولید با مشارکت مردم را تحقق می‌بخشد.

سروری گفت: روز ۲۱ فروردین سال ۱۳۵۸ با فرمان تاریخی امام خمینی«ره» فعالیت‌های بنیاد مسکن به خصوص ایجاد حساب صد امام و تخصیص منابع آن جهت ساخت مسکن نیازمندان با همکاری مردم آغاز شد.

وی گفت: از این رو بنیاد مسکن انقلاب وابسته به حساب صد امام است و منابع این حساب در اموری مانند تکمیل واحدهای مسکونی و تعمیر مسکن افراد نیازمند استفاده می‌شود.

وی تاکید کرد:  از خیران و افراد توانمند استان انتظار داریم با کمک به این امر ما را در رفع نیاز نیازمندان یاری کنند همچنین انجمن خیرین مسکن‌ساز وابسته به بنیاد مسکن نیز ظرفیت دیگری است که خیران می‌توانند با مشارکت در امور آن در تامین مسکن نیازمندان استان همکاری داشته باشند.