62993483

شهریارپرس/آذربایجان شرقی شهرداری‌های جدید اسفهلان و لاهیجان از توابع بخش خسروشاه در شهرستان تبریز با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی افتتاح و سرپرستان آن‌ها معرفی شدند.

جبارعلی ذاکری در آئین افتتاح این شهرداری‌ها، گفت: امروز اسفهلان و لاهیجان به عنوان هفتاد و یکمین و هفتاد و دومین شهرهای آذربایجان شرقی شکل می‌گیرند که امیدواریم این ارتقا باعث توسعه و رونق منطقه شود.

وی ادامه داد: شکل‌گیری مجموعه جدید، نیازمند استقرار ساختار سازمانی مناسبی است که باید با کمک سایر مجموعه‌ها این امر مهم عملی شود تا شاهد عمران و آبادانی منطقه شویم.

ذاکری به شکل‌گیری شهرداری در این ۲ شهر اشاره کرد و گفت: باید فعالیت‌های جهادی اتفاق بیفتد تا عقب‌ماندگی‌های گذشته جبران شوند و ستاد استانداری نیز در این راستا با تمام توان وارد میدان خواهد شد.

وی افزود: انتظار داریم بعد از استقرار شهرداری کیفیت ساخت و ساز در شهرهای اسفهلان و لاهیجان افزایش یافته و نظام‌مند شوند؛ مشارکت مردم در ساخت و ساز به معنی قانون‌مند شدن و رعایت الزامات طراحی شهری است.

وی ادامه داد: شورای شهر در مدت زمان باقی مانده به فعالیت خود ادامه دهند تا شاهد خدمات هر چه بیشتر و بهتر به شهرهای اسفهلان و لاهیجان باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی به طرح هادی این دو شهر اشاره کرد و گفت: طرح هادی اسفهلان و لاهیجان از طریق دفتر فنی استانداری و با مشارکت و همراهی مردم، متناسب با رشد جمعیت و نیازهای این منطقه بررسی و آماده خواهد شد که اگر در یک ‌سال آینده اجرایی شود در توسعه منطقه تاثیر بسزایی خواهد داشت.

ذاکری خطاب به شهرداران اسفهلان و لاهیجان تاکید کرد: از ظرفیت دانش‌آموختگان منطقه استفاده کنید تا بتوانید در توسعه شهر گام بردارید.

وی افزود: اسفهلان و لاهیجان در کنار شاهراه اصلی استان و جاده اصلی قرار گرفته‌اند که به نوبه خود می‌تواند در پیشرفت و توسعه منطقه نقش موثری داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در پاسخ به دغدغه مسئولین محلی تاکید کرد: طراحی معابر بر اساس میزان تقاضای منطقه، تردد و رفت و آمد خودروها تعیین شده و روز به روز مسیرگشایی سخت‌تر می‌شود، بنابراین باید آینده نگری‌های لازم در این امر انجام گیرد.

ذاکری با تاکید بر اینکه در منطقه با مشکل کم آبی مواجه هستیم اظهار کرد: احیای قنات‌ها و چشمه‌ها در برنامه دولت بوده و بودجه مشخصی برای آن در نظر گرفته می‌شود، چشمه‌ها حریم دارند و رعایت این حریم‌ها الزامی است و تا جایی که می‌توانیم بابد قنات‌ها را حفظ کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از اختصاص یک دستگاه خودروی سنگین و همچنین قیر رایگان از طرف استانداری به هر شهرهای جدید لاهیجان و اسفهلان خبر داد.

در این مراسم امیرحسین ایمانی به عنوان سرپرست شهرداری اسفهلان و محمد میرزایی به عنوان سرپرست شهرداری لاهیجان معرفی شدند.

اسفهلان در ۱۰ کیلومتری شهر تبریز قرار گرفته و بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، جمعیت این شهر برابر با چهار هزار و ۹۳۹نفر (یک هزار ۵۸۷ خانوار) می‌باشد.

جمعیت شهر لاهیجان نیز بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، برابر با پنج هزار و ۴۳۰ نفر (یک هزار ۶۳۳ خانوار) ثبت شده است.

به گزارش شهریارپرس/ به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، روستاهای لاهیجان و اسفهلان بنا به پیشنهاد وزارت کشور، در جلسه ۱۸ مرداد ماه سال ۱۴۰۲ هیات دولت به شهر ارتقاء یافتند.