62989821

شهریارپرس/آذربایجان شرقی امام جمعه موقت تبریز بر به بن‌بست رسیدن دشمن‌ تاکید و تصریح کرد: رژیم غاصب صهیونیستی هیچ راهبردی ندارد، به بن‌بست رسیده و راهی جز کشتار مردم ندارد. 

حجت الاسلام والمسلمین مهدی عالی در خطبه‌های نماز جمعه‌ی این هفته تبریز به بیانات مقام معظم رهبری در مورد مسئله عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در طول این هفته در دیدار با مسئولان نظام دو بار به مسئله عفاف و حجاب و مسئله روزه‌خواری تاکید کردند در حالیکه سال قبل نیز به این امر اشاره کرده بودند.

وی ضمن تاکید بر اصالت و اهمیت مسائل فرهنگی، از کوتاهی برخی مسئولان در قبال مسائل دینی و مذهبی انتقاد کرد و گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری فرهنگ بر مسائل سیاسی و اقتصادی ارجحیت دارد و در این راستا نیز از دهه ۷۰ از عبارت‌هایی همچون تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتو فرهنگی و استحاله فرهنگی استفاده کردند تا مسئولان به این امر توجه کنند و باید قوه‌های سه‌گانه، مراکز و شوراهای فرهنگی برنامه کافی و لازم را داشته باشند، سازمان و ارگان‌ها گزارش‌های عملکرد خود را برای مردم تبیین کنند.

وی ادامه داد: اگر تمام رستوران‌ها در ماه مبارک رمضان مجوز فعالیت گرفته‌اند باید نظارتی برای نحوه عملکرد آنها نیز صورت بگیرد. 

عالی تاکید کرد: از مطالبه شفاف و واضح رهبر معظم انقلاب و مردم باید مسئولان متوجه وضعیت و شرایط جامعه شوند.

وی به شکست رژیم غاصب صهیونیستی در جنگ غزه طبق گفته تحلیل‌گران نظامی و سیاسی و فضای رسانه‌ای خود اسرائیل تاکید کرد و افزود: اسرائیل نتوانسته به اهداف خود از جمله گرفتن توانایی نظامی حماس و مقابله با شلیک موشک از غزه و مهاجرت و کوچ مردم از شمال به جنوب غزه برسد و فقط می‌خواهند مقاومت و ایستادگی مردم را بشکند.

وی بزرگ‌ترین ابزار دشمن را رسانه عنوان کرد و ادامه داد: کار دشمن دروغ پراکنی و شایعه‌پراکنی است که در این راستا شاهد شایعه پراکنی علیه فرزندان اسماعیل هنیه بود که ادعا می‌کردند به کشور ترکیه فرار کردند ولی در روز عید فطر سه فرزند و سه نوه اسماعیل هنیه به شهادت رسیدند.

وی به نمود داشتن فعالیت‌های قرآنی در جامعه تاکید کرد و گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری در شهر باید نهضت قرآن‌خوانی، روخوانی و روانخوانی صورت گیرد و عموم مردم یاد بگیرند و حوزه‌های علمیه، سازمان‌های تبلیغات اسلامی و اوقاف دچار روزمرگی نشوند و فعالیت جدی و کافی داشته باشند.

وی در بخشی دیگر از خطبه عبادی و پیشه کردن عملی تقوا تاکید کرد و گفت: یکی از آثار مهم تقوا کرامت انسانی است و تقوا انسان‌ها را پاک، پاکیزه و خالص می‌کند.

وی ضمن انتقاد از نداشتن برنامه فرهنگی‌ و اقتصادی مسئولان،  برنامه دشمنان را تغییر باور و اعتقادات، سکولاریزه کردن جامعه، تغییر افکار و اذهان عمومی، مدیریت ذهنی، تغییر رفتار و سبک زندگی عنوان کرد و گفت: دشمن با فکر و ذهن جامعه کار دارد و جامعه‌ای که افکار و اذهان قوی نداشته‌ باشد، دشمن می‌تواند برنامه و نقشه‌های خود را عملی کند و همچنین مسئولان نیز برنامه درست فرهنگی و اقتصادی را ندارند.