62989130

شهریارپرس/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در سایه همکاری و تعامل با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به پروژه‌های آذربایجان شرقی شتاب خواهیم بخشید و انتظار استان این است که پروژه‌ها سرعت گیرد.

مالک رحمتی، چهارشنبه ۲۲فروردین ماه، در جلسه قرارگاه خاتم در بیت امام جمعه تبریز، افزود: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای کشور، نماد اقتدار و افتخار است و در هر نقطه‌ای که این مجموعه حضور یافته، خط شکن بوده است.

وی گفت: موسسه عاشورا نیز جزو پیشرانان قرارگاه خاتم الانبیا بوده و با پروژه‌هایی که در آذربایجان شرقی و سایر استان‌ها انجام داده، موجب عزت و افتخار استان است.

رحمتی به برخی پروژه‌های مهم موسسه عاشورا در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: پروژه راه کلاله-جلفا و همچنین انتقال آب ارس به دشت‌های تبریز و شبستر حیاتی بوده و در اولویت کار مدیریت استان قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه انتقال آب ارس اولویت اول استان است، ادامه داد: پروژه انتقال آب ارس ۱۳۵ کیلومتر است که ۲۵ کیلومتر آن از قبل کار شده و ۱۱۰ کیلومتر لوله گذاری نیاز دارد که این موضوع مطالبه مردمی است و از طریق دولت نیز در حال پیگیری هستیم.

وی اذعان کرد: با پیگیری‌های انجام شده امیدواریم پروژه ۲۹ کیلومتری آزاد راه هشترود- مراغه به عنوان دیگر طرح در دست اجرای موسسه عاشورا در استان به زودی افتتاح شود.

به گزارش شهریارپرس/ و به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی درباره پیشرفت خط دوم مترو تبریز نیز گفت: برای اینکه عملیات اجرایی مترو شتاب بگیرد، استفاده از اوراق قرضه به ارزش یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و همچنین بودجه حاصل از فاینانس چین را در دستور کار قرار داده‌ایم و در این راستا تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.