62515293

شهریارپرس/آذربایجان شرقی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار و دبیر کارگروه و ساماندهی زکات فطره آذربایجان شرقی گفت: امکان پرداخت کفاره و زکات فطره از طریق دستگاه کارتخوان هوشمند نانوایی فراهم شد.

تراب محمدی در یک گفت‌وگوی تلوزیونی ضمن اعلام این خبر گفت: به منظور سهولت در پرداخت خیرات نان زکات فطره و کفاره گزینه‌ای مورد نظر در دستگاه کارتخوان هوشمند نانوایی‌ها تعبیه شده که امت روزه‌دار مردم آذربایجان شرقی نیز همزمان با سراسر کشور می‌توانند با انتخاب هر یک از گزینه‌ها نسبت به پرداخت مبلغ مورد نظر اقدام کنند.

وی با اشاره به نحوه‌ی پرداخت زکات فطریه توسط این دستگاه‌ها افزود: پرداخت زکات فطریه از طریق دستگاه کارتخوان هوشمند نانوایی بدین گونه است که پس از ورود به گزینه فطریه می‌توان یکی از گزینه‌های فطریه عام یا فطریه سادات را انتخاب کرد سپس مبلغ مورد نظر را وارد کرده، کارت بانکی را کشیده و رمز کارت را وارد کنید.

دبیر کارگروه و ساماندهی زکات فطره آذربایجان شرقی ادامه داد: مبلغ واریز شده شهروندان در سامانه پرداخت زکات فطریه و کفارات نانوایی‌ها بصورت‌ آنی به حساب نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) واریز و برای نیازمندان همان منطقه هزینه خواهد شد.

محمدی عنوان کرد: در پرداخت کفاره از طریق دستگاه کارتخوان هوشمند نانوایی نیز پس از ورود به گزینه کفاره می‌توان یکی از گزینه‌های کفاره عمد یا کفاره غیرعمد را انتخاب کرد سپس مبلغ مورد نظر را وارد کرده، کارت بانکی را کشیده و رمز کارت را وارد کنید.

وی ادامه داد: همچنین در زمینه‌ی خیرات نیز شهروندان می‌توانند به همین روال در قبال پرداخت مبلغ و انتخاب بازه زمانی مورد نظر معادل آن نان خیرات کنند.

وی گفت: ۱۰ هزار ۸۳۰ پایگاه سیار نیز علاوه بر دستگاه‌های پوز نانوایی برای دریافت زکات مردم در سطح شهر برای سهولت به جا آوردن حقوق شرعی مردم مستقر می‌شوند.