62986010

شهریارپرس/آذربایجان شرقی بزرگترین محفل انس با قرآن کریم دانش آموزان استان آذربایجان شرقی در ۵ هزار مدرسه و مرکز آموزشی استان برگزار شد. 

 همزمان با برنامه‌ متمرکز محفل انس با قرآن کریم در بیست هشتمین روز از ماه مبارک رمضان، بزرگترین محفل انس با قرآن کریم دانش آموزی استان در مسجد جامع تبریز، برگزار شد. 
 
این برنامه با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار گردید و تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط قاریان و قرائت قرآن توسط دانش‌آموزان و تقدیم ثواب قرائت آیات به شهدای دانش‌آموز غزه، خاطره‌گویی و قرائت از حفظ آیات قرآن از جمله بخش‌های مختلف این محفل قرآنی بود.

مسعود سعادتی، در بزرگترین محفل انس با قرآن کریم دانش‌آموزان استان، در جمع دانش‌آموزان قرآنی با بیان اینکه حضور در جمع دانش‌آموزانی که مسیر قرآن را انتخاب کرده‌اند، افتخار بزرگی است و با قدردانی از مجموعه عوامل برگزار کننده این محفل، اظهار کرد: قرائت، حفظ، ترویج و تبلیغ معارف قرآن کاری بسیار پسندیده و ارزشمندی است؛ اما زندگی قرآنی فقط به برگزاری محافل قرآنی و قرائت آن اشاره ندارد. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه تنها راه نجات بشریت از معضلات و گرفتاری‌ها، رجوع به قرآن و زندگی قرآنی است، گفت: برنامه های تربیتی گوناگونی با محوریت قرآن در مدارس در حال اجرا است. 
 
وی افزود: باید یک گام جلوتر رفته و زندگیمان را با مفاهیم قرآنی و دستورات و توصیه‌های الهی، مانوس کنیم و همه ما و در وهله اول مکلف و موظف به درک پیام‌های قرآن و عمل به آن هستیم.  
 
این مقام مسئول با اشاره به جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی در کشتار کودکان بی‌دفاع و مظلوم فلسطین و غزه، تصریح کرد: دنیا در در مقابل کشتار وحشیانه کودکان مظلوم غزه سکوت کرده است. با وجود کشته شدن بیش از ۲۰ هزار زن و کودک که بسیاری از آنان پرستار، پزشک، امدادگر، خبرنگار و دانش‌آموز بودند، حامیان این نسل کشی نباید در امان باشند. اگر بشریت می‌فهمید در چه دامی گرفتار شده است، هر چه زودتر به قرآن تمسک می‌جست؛ چرا که درمان تمام مشکلات عمل به قرآن است.  
 
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در ادامه ضمن قدردانی از معلمان و دانش‌آموزانی که در راه ترویج فرهنگ قرآن، تلاش می‌کنند، اظهار کرد: مفتخریم به وجود معلمان و نوجوان و دانش‌آموزانی که امروز در حوزه‌های قرآنی پیشرو و پیشقدم هستند و خود را به عنوان حافظ قرآن و پیام الهی معرفی کرده و در این مسیر گام برمی‌دارند.  
 
وی خاطرنشان کرد: ما به خاطر وجود شما دانش‌آموزان قرآنی به آینده امیدوار هستیم؛ اگر امروز مصمم هستیم که فردایمان بهتر از امروز باشد، باید از شما استعدادهای قرآنی حمایت از کرده و تلاش مضاعفی در این حوزه داشته باشیم.   
 
سعادتی متذکر شد: اگر معتقد هستیم راه عبور کشور از مشکلات و معضلات فرهنگی از آموزش و پرورش می‌گذرد، باید در مسیر ترویج فرهنگ قرآن پیشقدم شویم‌. قدردان تمام کسانی هستیم که در این مسیر قدم برداشته‌اند و باید از همین امروز تلاش مضاعفی در این راستا کنیم؛ چرا که آموزش و پرورش می‌تواند موثر باشد. هر یک از ما باید به سهم خود کمک کنیم جامعه به معنی واقعی کلمه قرآنی باشد. 

62986011

 

62986008