62985620

شهریارپرس/آذربایجان شرقی رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از تداوم سامانه‌ی بارشی در استان خبر داد و گفت: بارش‌های شدیدی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در انتظار آذربایجان شرقی است.

محمد امیدفر، در گفت‌وگو با شهریارپرس، در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان, اظهار کرد: فعالیت این سامانه‌ی بارشی تا اوایل روز جمعه ادامه دارد. شدت فعالیت این سامانه بارشی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بیشتر بوده و هواشناسی استان از این جهت برای آخر هفته هشدار نارنجی صادر کرده‌ است.

وی ادامه داد: احتمال تگرگ، سیل و ناپایداری جوی از رویدادهای دمایی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان است، از نظر دمایی نیز روند افزایش نسبی پیش‌بینی می‌شود.

امیدفر با اشاره به بارندگی اخیر در استان، گفت: بیشترین مقدار بارندگی استان آذربایجان شرقی با ۳۳.۷ میلی‌متر بارش در شهرستان مرند گزارش شده است.

وی در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته، خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۱۲ و ۹ درجه بالای صفر بوده و دمای فعلی آن نیز ۱۰ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته یک درجه افزایش یافته است.

وی در خصوص سردترین و گرم‌ترین شهر استان، بیان کرد: ورزقان با دمای صفر درجه سردترین شهر استان و میانه با دمای ۲۲ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر استان گزارش شده است.

وی بیان کرد: به احتمال زیاد در برخی از روستاهای استان به ویژه در شهرستان کلیبر برف باریده که به دلیل عدم وجود ایستگاه هواشناسی برای ما گزارش نشده است.