170404394

تبریز - شهریارپرس - رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی از فوت ۶ نفر در تصادفات درون شهری استان در نوروز امسال خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه شهریارپرس، سرهنگ فریدون قنبرزاده در گفتگو با خبرنگاران افزود: از اول طرح نوروزی تا امروز ۶ نفر در تصادفات درون شهری استان جان خود را از دست دادند و روزانه حدود ۲۲ نفر مصدوم شدند.
وی با اشاره به علل تصادفات و تجزیه و تحلیل آن، گفت: ۲ عامل تخطی از سرعت مجاز و عدم توجه به جلو (صحبت کردن با تلفن همراه حین رانندگی) از مهمترین علل وقوع تصادفات در استان است.
وی با اعلام اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی ۲ تخلف سرعت غیر مجاز و صحبت کردن با تلفن همراه حین رانندگی را به شدت اعمال قانون می کند، از رانندگان خواست با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و استفاده از کمربند ایمنی، رعایت سرعت مجاز و پرهیز از صحبت کردن با تلفن همراه ، خود و خانواده را از وقوع تصادفات ایمن کنند و شادی نوروزی خود را عزا تبدیل نکنند.

افزایش تصادفات رانندگی افراد بدون گواهینامه در تبریز

فرماندار تبریز هم در همین ارتباط در کمیسیون ایمنی شهرستان از افزایش تصادفات رانندگی افراد بدون گواهینامه ابراز نگرانی کرد و از والدین خواست خودروی خود را در اختیار فرزندانی که فاقد گواهینامه رانندگی هستند، قرار دهند.

یونس فاتح با اشاره به اینکه شاهد افزایش آمار تصادفات رانندگی افراد بدون گواهینامه هستیم، گفت: باید با جلوگیری از رانندگی افراد بدون گواهینامه، از وقوع حوادث ناگوار رانندگی جلوگیری شود.