171019603

تبریز- شهریارپرس- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: در ایام تعطیلات نوروزی هیچ گونه مشکلی در تامین انواع دارو و شیر خشک در این استان وجود نداشته و روند تامین و توزیع دارو روال عادی دارد.

به گزارش شهریارپرس/ از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مسلم نجفی روز چهارشنبه، وضعیت دارویی آذربایجان شرقی در شرایط کنونی را قابل قبول دانست و افزود: با بررسی های میدانی و ارائه گزارش توسط مدیران مربوطه و با توجه به بازدیدهای انجام شده از داروخانه های استان مشکل جدی از لحاظ تامین دارو و شیر خشک یا کمبود آن وجود ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد این روند تا پایان ایام تعطیلات نوروزی تداوم داشته و مشکل حادی در تامین و توزیع دارو نخواهیم داشت.

نجفی از بازدید و نظارت بر تعداد ۷۵ داروخانه دولتی و خصوصی توسط کارشناسان دارویی در تعطیلات نوروزی در آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار کرد: کارشناسان معاونت غذا و دارو بر داروخانه های شبانه روزی و عرضه کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی در ایام تعطیلات نوروزی نظارت دارند.

وی ادامه داد: امسال با برنامه ریزی قبلی و تهیه فهرست کشیک های نوروزی از مدیریت های مختلف معاونت غذا و دارو و نیز انجام بازدیدهای مستمر از داروخانه های فعال و عرضه کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی تلاش کردیم تا انواع داروها و محصولات سلامت محور را تامین کنیم.

نجفی با بیان اینکه کارشناسان نظارتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با حضور در محل کار در ایام تعطیلات نوروزی، در مراکز عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی نیز حاضر شده و با ارائه راهنمایی های لازم به مصرف کنندگان، برخوردهای لازم با فروشگاه های متخلف را نیز انجام داده اند.

وی با اشاره به اطلاع رسانی های لازم از طریق نصب انواع پوستر در داروخانه های آذربایجان شرقی، گفت: اطلاعات مورد نیاز برای شهروندان و مسافران نوروزی مانند فهرست داروخانه های فعال، داروخانه های ارائه دهنده داروهای خاص و مطالب کاربردی و مفید در حوزه های مختلف محصولات سلامت محور در سایت های دانشگاه و معاونت و فضای مجازی گنجانده شده تا در صورت نیاز و برای مطالعه بیشتر در دسترس عموم قرار گیرد.