62968972

شهریارپرس/آذربایجان شرقی قهرمان کاتای انفرادی ایران از عدم اعزام تیم‌ملی به بازی‌های آسیایی گلایه کرد.

«صدرا شیدزی» که متولد ۱۳۸۱ در شهر تبریز است بهمن‌ماه سال گذشته توانست بعد از ۱۱ سال اولین نشان طلای کاتای آذربایجان‌شرقی را به دست بیاورد.

آخرین بار «احد شاهین» که هم‌اکنون هدایت تیم‌ملی کاتا را بر عهده دارد و صدرا شاگردش او به حساب می‌آید؛ صاحب مدال طلا شده بود.

گفت‌وگوی نوروزی شهریارپرس/ با کاتارو ۲۳ ساله تیم‌ملی را در ادامه می‌خوانید:

چطور وارد کاراته شدید؟

به دلیل شیطنت‌های کودکی‌ام با پیشنهاد پدرم فعالیت در کاراته را از ۶ سالگی زیر نظر آقایان شاهرخ شریفی‌کیا و عادل رهبران آغاز کردم‌ و از سال ۱۳۹۱ زیر نظر آقای احد شاهین به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنم.

نمره‌ای که به خودتان در سال ۱۴۰۲ می‌دهید و بهترین و غم انگیزترین اتفاق این سال برای شما چیست؟

سال ۱۴۰۲ را از ابتدا با تمرین را آغاز کردم. در این سال توانستم در ترکیب تیم‌ملی ثابت شوم. چند مسابقه جهانی را تجربه کردم و تمرینات منظمی داشتم. سال خیلی خوبی داشتم و نتایج خیلی خوبی کسب کردم‌. در مسابقات جهانی هفتم شدیم، در لیگ جهانی سوم شدیم و در قهرمانی کشور مقام اول را کسب کردم‌. در مجموع سال خیلی خوبی بود و نمره قابل قبولی را برای خودم در نظر می‌گیرم. بهترین اتفاق امسال ثابت بودن در ترکیب تیم‌ملی بود. بد ترین اتفاق یادم نمی‌آید. شاید اتفاقات منفی برایم رقم خورده باشد اما هر کدام به نفعم بود و برایم درس های بزرگی داشت.

اگر به شما بگویند سال ۱۴۰۳ آخرین سال عمرتان است چه کار می‌کنید و از چه کسی حلالیت می‌گیرید؟

واقعا تلاشم این است که هر روز فکر کنم آخرین روز زندگی‌ام است یا هر مسابقه آخرین مسابقه است. برای این تلاش می‌کنم اما نمی‌دانم عملی می‌شود یا نه. واقعا کسی را اذیت نمی‌کنم و در این صورت همان لحظه عذر خواهی می‌کنم.

فوتبالی هستید؟

بله

طرفدار کدام تیم فوتبال هستید؟

طرفدار متعصب تراکتور هستم و در فوتبال اروپا طرفدار رئال‌مادرید هستم.

یک دروغ سیزده بگویید؟

در سال ۱۴۰۳ شاید مهاجرت کنم.

پیام نوروزی ات برای مردم؟

انشاالله سال خوبی برایمان باشد. هر سال پستی و بلندی دارد و انسان با همین‌ها پخته می‌شود. آرزو دارم هیچ کس با وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه‌مان شرمنده خانواده‌اش نشود. برای همه آرزوی موفقیت و سلامتی دارم.

بزرگ‌ترین هدفی که در سال ۱۴۰۳ دنبال می‌کنید چیست؟

رسیدن به عنوان قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ بزرگ‌ترین هدفم است و همچنین می‌خواهم جواز مسابقات جهانی اسپانیا که در بخش تیمی برگزار خواهد شد را بگیریم و روی سکو باشیم‌.

عید نوروز در یک جمله؟

بهانه‌ای برای تغییر و دوباره اندیشیدن.

به نظرتان کاراته (کاتا) ایران در سال ۱۴۰۲ در چه زمینه‌هایی پیشرفت یا پسرفت داشته است؟

در کومیته زیرساخت ها بهتر هستند، اما زیرساخت‌های کاتا چندان جالب نیست. بدترین اتفاق این بود که تیم‌ملی کاتا را به بازی‌های آسیایی اعزام نکردند؛ این اتفاق درحالی رخ داد که شانس کسب مدال داشتیم. این‌ باعث دلسردی قهرمانان و کاتاروها می‌شود و تاثیر منفی روی کاتاروها دارد. نباید قهرمانان را از بین ببریم. عدم اعزام به بازی‌های آسیایی بزرگترین لطمه را به کاتا زد.

مهمترین اتفاق ورزشی در سالی که گذشت؟

درخشش تیم‌ملی فوتبال ساحلی کشورمان در جام جهانی و سوم شدنشان‌ خیلی خوب بود و نمایش گلر تیم ملی نظرم را جلب کرد، دوست داشتم تیم‌ملی قهرمان شوند.

سخن پایانی:

انشاالله شما هم سال خوبی داشته باشید. کم زحمت نمی‌کشید و امیدوارم خبر های خوبی در سال جدید از شما بشنویم .