62490619

شهریارپرس/آذربایجان شرقی رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان آذربایجان شرقی از تشکیل یک فقره پرونده پولشویی به ارزش ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در تبریز خبر داد.

سرهنگ جعفر اقربائی فام در تشریح این خبر بیان کرد: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی پیش دستانه در مبارزه با اخلال گران بازار ارز و در پی کسب خبر مبنی بر فعالیت غیرمجاز ارزی توسط فردی در شهر تبریز ماموران پلیس امنیت اقتصادی شناسایی و دستگیری متهم را در دستور کار قرار دادند. 

وی افزود: با هماهنگی مراجع قضایی مامورین پلیس امنیت اقتصادی به محل مراجعه و پس از شناسایی فرد در بازرسی از شخص تعداد ۳۳ میلیون ۱۵۰۵ لیر ترکیه و ۲۲۶ دلار آمریکا کشف شد.

 این مقام انتظامی بیان کرد : ادامه تحقیقات پلیسی و استعلام‌های انجام شده مشخص شد متهم از دلالان ارزی می‌باشد که برابر نظر کارشناسان مقدار ارز کشف شده از وی حدود ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال می‌باشد که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی توحیل داده شد.

وی تأکید کرد: پلیس در مبارزه بی‌امان با غارت گران بیت المال و سودجویان و دلالان تلاش خود را به کار بسته، تا تحرک از ضربه زنندگان به اقتصاد جامعه سلب شود ضمنا یاد آور شد تا مردم در صورت مشاهده چنین مواردی سریعا مراتب را به کارشناسان این پلیس با شماره تلفن ارتباط مردمی ۰۹۶۳۰۰ یا ۱۱۰ مرکز فوریت‌های پلیسی اعلام کنند.

دستگیری سارقان با ۸ فقره سرقت در میانه

 فرمانده انتظامی شهرستان میانه از دستگیری ۳ سارق و کشف هست فقره سرقت محتویات داخل در عملیات ماموران پلیس خبر داد.

سرهنگ حسن رفیعی اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات داخل خودرو در سطح شهرستان، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ و انتظامی بخش ترکمانچای قرار گرفت.

وی با اشاره به شناسایی سارقان این پرونده‌ توسط ماموران شهرستان، با استفاده از شگردهای فنی، بیان کرد: هر ۲ سارق در عملیات پلیسی دستگیر و پس از مواجه با مستندات پلیس به ۸ فقره سرقت محتویات داخل خودرو اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان میانه پیشگیری از وقوع انواع سرقت‌، ایجاد ناامنی روانی برای مجرمان و سارقان در مناطق جرم‌خیز و تقویت احساس امنیت مطلوب در سطح جامعه را از مهمترین اولویت‌‎های مجموعه انتظامی قلمداد کرد و گفت: مقابله با سرقت و ناهنجاری اجتماعی عزم همگانی را می‌طلبد.

وی در پایان از مردم خواست ضمن توجه به هشدارهای پلیس، هرگونه مورد مشکوک را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

سارق احشام در بناب دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان بناب از دستگیری سارق حرفه‌ای احشام و کشف ۱۲ راس احشام مسروقه خبر داد.

 سرهنگ رحمان عبدی در تشریح این خبر گفت: در اجرای طرح امنیت اجتماعی و گشت هدفمند ماموران مبارزه با قاچاق کالا شهرستان به یک نفر که در حال انتقال احشام در خروجی شهرستان بوده مشکوک شده و بررسی موضوع در دستور ماموران قرار گرفت.

وی افزود:در بررسی‌های لازم مشخص شد که فرد مورد نظر سارق سابقه‌دار بوده و تعداد ۱۲ راس گوسفند را به سرقت برده و قصد انتقال به شهرستان‌های همجوار را دارد که بلافاصله وی را دستگیر و به همراه احشام مسروقه جهت بررسی بیشتر به پلیس آگاهی بناب دلالت شد.

وی ادامه داد: در بازجویی‌های انجام شده متهم به ۶ فقره سرقت احشام دیگر از این شهرستان و شهرستان‌های همجوار اعتراف و ۲ نفر از همدستان خود را نیز معرفی کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان بناب با بیان اینکه احشام مسروقه پس از شناسایی تحویل صاحبش شد ،تشریح کرد:فرد دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

وی از شهروندان درخواست کرد: توصیه‌های پلیس را درجهت حفظ و نگهداری اموال و پیشگیری از سرقت جدی گرفته و در صورت مشاهده و یا اطلاع از هرگونه موارد مشکوک و مهم ، مراتب را با تلفن ۱۱۰به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق اماکن در آذرشهر

فرمانده انتظامی شهرستان آذرشهر از دستگیری سارق اماکن خصوصی با کشف هشت فقره سرقت و کشف اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ محمد نعمتی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی در شهرستان آذرشهر، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام تحقیقات هدفمند و اقدامات فنی و پلیسی سارق را شناسایی و با هماهنگی قضایی در یک عملیات غافلگیرانه آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آذرشهر با بیان اینکه متهم در بازجویی به عمل آمده به ۸ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف و مقادیری از اموال مسروقه نیز از وی کشف شد، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

به گزارش شهریارپرس/ به نقل از پایگاه خبری پلیس آذربایجان شرقی، وی با بیان اینکه پلیس به صورت شبانه‌روزی برای ارتقاء امنیت و مبارزه با مجرمان و متخلفان در حال تلاش است از مردم درخواست کرد: مردم ضمن هوشیاری در صورت مشاهده و یا اطلاع از هرگونه موارد مشکوک، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.