62766650

شهریارپرس/آذربایجان شرقی فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از دستگیری ۲ سارق منزل و کشف اموال مسروقه به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

سردار علی محمدی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد:‌ در پی افزایش وقوع سرقت‌های متعدد منزل و ایجاد جو ناامنی و نارضایتی بین شهروندان، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستورکار کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه سارقان از ۲ قطعه پلاک جعلی در ارتکاب جرائم استفاده کرده بودند، افزود: با بررسی سرنخ‌های به دست آمده از صحنه‌های سرقت و انجام تحقیقات میدانی در گام نخست اقدام به شناسایی پلاک اصلی خودروی مورد استفاده سارقان شده و پس از تحقیقات گسترده شبانه روزی رد پای متهمان را در یکی از استان‌های کشور شناسایی کردند.

سردار محمدی تصریح کرد: پس از اخذ نیابت قضایی کارآگاهان پلیس آگاهی در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی ۲ نفر از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار منزل را در مخفیگاهشان دستگیر و مقادیری اموال مسروقه کشف کردند.

وی با بیان اینکه متهمان در بازجویی‌های پلیس به ۱۷ فقره سرقت منزل اعتراف کردند، گفت: ارزش ریالی اموال مسروقه ۱۱۰ میلیارد ریال برآورد شده که اموال مسروقه پس از شناسایی به مالباختگان تحویل خواهد شد.

وی در پایان از شهروندان درخواست کرد: با توجه به ایام پایانی سال در زمان ترک منزل اقدامات ایمنی و پیشگیری از سرقت را رعایت نمایند.

دستگیری سارقان سیم کابل برق در کلیبر

فرمانده انتظامی شهرستان کلیبر از دستگیری دو نفر سارق و کشف ۶ فقره سرقت سیم کابل برق خبر داد.

سرهنگ حسین عبدی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی وقوع سرقت سیم کابل برق از سطح شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان با انجام اقدامات تخصصی و استفاده از منابع خبری موفق شدند سارقین را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کنند.

سرهنگ عبدی تصریح کرد: متهمین در بازجویی‌های صورت گرفته به شش فقره سرقت اعتراف کرده که به همراه پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش  شهریارپرس/ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، وی در پایان با بیان اینکه پلیس به صورت شبانه‌روزی برای ارتقاء امنیت و مبارزه با مجرمان و متخلفان در حال تلاش است از مردم خواست ضمن هوشیاری در صورت مشاهده و یا اطلاع از هرگونه موارد مشکوک، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.