62954570

شهریارپرس/آذربایجان شرقی رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: راه حل خروج کشور از وضعیت تک محصولی تاکید و توجه ویژه به اقتصاد مبتنی بر فناوری و صدور محصولات فناورانه است.

سعید جعفری راد روز یکشنبه ۲۰ اسفند در پنجمین نشست از دوره‌ی جدید مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری منطقه‌ی سه کشور به میزبانی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۹۰ به بعد همواره در شعار سال بر موضوعاتی چون اقتصاد، تولید، دانش‌بنیان، فناوری و … تاکید کرده‌اند و با توجه به روندی که از سال ۲۰۰۸ میلادی در دنیا بخاطر افزایش قیمت نفت به وجود آمد، اکثر کشورها به سمت خروج از تک محصولی حرکت کردند که اکنون شاهد ثمرات این حرکت هستیم.

وی تاکید کرد: راه حل خروج کشور از وضعیت تک محصولی تاکید و توجه ویژه به اقتصاد مبتنی بر فناوری و صدور محصولات فناورانه است و ما اکنون در مرحله‌ی گذار هستیم و اگر در ۱۰ سال آینده در بحث محصولات فناورانه خوب کار کنیم، مشکل تک محصولی ما نیز حل خواهد شد.

جعفری راد با بیان اینکه امروز بحث تبلیغ فناوری از نان شب نیز واجب‌تر است، یادآور شد: روابط عمومی‌ها باید توجه بیشتری بر روی تبلیغ و تبیین بحث فناوری داشته باشند چراکه باتوجه به اقلیم کشور ما که اکثرا خشک است، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در تمامی زمینه‌ها حتی خروج از کشاورزی سنتی می‌توانند مشکلات آب، خاک و هوای کشاورزی را حل کنند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در پایان اظهار کرد: اگر ما بتوانیم جوانان نخبه‌ی خود را برای نقش‌آفرینی در رفع مشکلات کشور از طریق شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان تشویق و ترغیب کنیم، قطعا درآمدی که به وسیله‌ی این شرکت‌ها کسب می‌شود به مراتب بیشتر از درآمد حاصل از کار در سایر کشورها است.

62954565

آینده تاریخ را خُرد رسانه‌ها تعیین خواهند کرد

دبیر روابط عمومی‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری منطقه‌ی سه کشور نیز گفت: ما باید به‌عنوان روابط عمومی عرصه‌ی فعالیت خود را خوب بشناسیم چراکه این عرصه در دوره‌ی کوتاهی دچار تحول اساسی می‌شود و در این بین ما باید به اهمیت رسانه‌های خرد یا همان شهروند رسانه‌ها نیز توجه کنیم.

جواد حقیقیان ادامه داد: حالت فضای رسانه‌ای جامعه‌ی ما به‌گونه‌ای است که افراد در جایگاه خود تاثیر گذار هستند و این تاثیرگذاری در عرصه‌ی اجتماعی کاملا مشخص است.

حقیقیان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص آتش به اختیار گفت: حضرت آقا فضای مجازی را به‌خوبی رصد می‌کنند و تاکید کرده‌اند هر موقع احساس کردید ارتباط به صورت فرآیندی قطع شده، خودتان آتش به اختیار اقدام کنید. فضای رسانه‌ای موجود  ما اصلا از بالا به پایین نیست و واقعیت این است که همه‌ی ما باید در برخی موارد کاملا آتش به‌ اختیار جلو برویم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه تبریز با بیان اینکه اکنون جنگ تمام عیار صداها شکل گرفته، تاکید کرد: دیگر دوره‌ی تک رسانه‌ای تمام شده و اگر انتخابات اخیر را از منظر رسانه‌ای نگاه کنیم، می‌بینیم که رسانه‌های خرد چقدر تاثیرگذار بودند.

وی در خصوص وظایف و رسالت روابط عمومی‌ها در شرایط فعلی نیز گفت: بهترین راه، آموزش و تقویت رسانه‌های خرد (شهروند رسانه‌ها) و کمک به پویایی جامعه از این طریق است، چرا که ما در قبال رسانه‌های خرد مسئولیت داریم و در واقع می‌توان گفت آینده‌ی تاریخ ما را همین شهروند رسانه‌ها تعیین می‌کنند.

به گزارش شهریارپرس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، دبیر روابط عمومی‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری منطقه‌ی سه کشور با اشاره به برگزاری انتخابات در ۱۱ اسفند و  با بیان اینکه برخی از رای دهندگان به‌ویژه نسل چهارم انقلاب از روی فداکاری و صرفا برای حضور پای صندوق رای نیامدند، بلکه برای ترغیب و حضور دیگران در این کارزار سنگ تمام گذاشتند، خاطرنشان کرد: تاثیر شهروند رسانه‌ها درواقع همان تاثیر خواص صدر اسلام است و مانند تاریخ هر زمان که خواص مثبت به‌موقع حرکت کنند، قطعا نتیجه‌بخش و تاریخ ساز خواهند شد و تکلیف ما است که در مواجهه با رسانه‌های صهیونیستی و تکفیری و جریان نفاق داخلی بتوانیم فضا را به خوبی ترسیم نماییم تا مردم بتوانند به درستی و به موقع تصمیم گیری کنند.