62953949

شهریارپرس/آذربایجان شرقی رییس اتحادیه کارگری« حق ایش» ترکیه با شهردار تبریز دیدار و گفتگو کرد.

شهردار تبریز در این دیدار که با حضور حجت الاسلام و المسلمین رسول برگی عضو شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به خواهرخواندگی این شهر با غزه، حمایت از مردم فلسطین را از رویکردهای مهم مجموعه مدیریت شهری تبریز دانست.

یعقوب هوشیار افزود: اینکه «حق ایش» ترکیه تمام قد در حمایت از غزه فعال است برای ما و مسلمانان و آزادی خواهان جهان بسیار خوشحال کننده است.

وی موضع‌گیری و برگزاری برنامه‌های مختلف اتحادیه حق ایش ترکیه را بسیار مهم خواند و اضافه کرد: این حمایت باید ادامه یابد تا شاهد اثرگذاری برای توقف حملات باشیم.

هوشیار با اشاره به قدمت و تاریخ طولانی تبریز در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، یادآور شد: تبریز قطب اقتصادی ایران و یکی از پرتراکم‌ترین شهرها به لحاظ وجود کارگران است.

وی از فعالیت ۱۲ هزار نفر کارگر و کارمند شهرداری تبریز خبر داد و گفت: ما به دنبال حفظ حق و حقوق کارگران هستیم و بر این اساس آن‌ها را سهامدار مجموعه شهرداری کرده‌ایم.

هوشیار خواستار توسعه همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های ترک در تبریز شد.

رییس اتحادیه کارگری«حق ایش» ترکیه نیز در این دیدار، با تاکید بر حمایت از حق مردم غزه و با اعلام انزجار از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی، دفاع از حقوق مشروع مردم مظلوم غزه و فلسطین را ضروری دانست.

محمود ارسلان با بیان اینکه مطالبه اصلی مردم فلسطین و مسلمانان جهان پایان اشغال سرزمین‌های فلسطینی از دست صهیونیست‌ها است، خاطرنشان کرد: قدس قبله نخست مسلمانان است و ارزش و اهمیت ویژه‌ای برای ما دارد.

ارسلان با اعلام اینکه به عنوان سندیکای کارگری ترکیه اقداماتی را برای برقراری آتش بس در غزه با همکاری سایر اتحادیه‌ها در جهان شروع کرده‌ایم، برگزاری کنفرانس بین‌المللی۶ شش مارس (سه روز قبل) ویژه زنان با حضور نمایندگان زن ۳۷ کشور در آنکارا را نمونه‌ای از اقدامات اتحادیه «حق ایش» برشمرد که در آن بر حقوق مردم فلسطین تاکید شد.

وی شهادت و زخمی شدن روزانه صدها غزه‌ای در اثر حملات ارتش اسراییل را موجب تاسف مردم ترکیه بیان و اضافه کرد: مشاهده صحنه‌های جنایت صهیونیست‌ها قلب هر مسلمانی را به درد می‌آورد.

محمود ارسلان برای شرکت در نشست مشترک اتحادیه کارگری حق ایش ترکیه و کنفدراسیون عالی کارگری ایران به تبریز سفر کرده است.

اتحادیه کارگری حق ایش بزرگترین تشکل کارگری ترکیه و یکی از سندیکاهای طرفدار دولت حاکم این کشور است.

شرایط انسانی نوار غزه در سایه تداوم جنگ رژیم صهیونیستی با همدستی برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس با این رژیم به شدت بحرانی است و تل آویو اجازه ورود کمک‌ها به این منطقه را نمی‌دهد.

تعداد شهدای غزه از هفتم اکتبر(۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون به ۳۰ هزار و ۹۶۰ نفر و تعداد مجروحان به ۷۲ هزار و ۵۲۴ نفر رسیده است.

به گزارش شهریارپرس/به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه، ۷۲ درصد این قربانیان زن و کودک هستند.