62886942

شهریارپرس/آذربایجان شرقی شهردار منطقه یک تبریز از پاکسازی و مرمت المان مقبره‌الشعرا و آغاز عملیات زیباسازی آن خبر داد.

حمید شاهوردی با اعلام این خبر گفت: مقبره‌الشعرا یکی از مراجع گردشگری تبریز و یادمان فرهنگ و ادب این شهر است و وظیفه ما نگهداشت این مجموعه و حراست از داشته‌های فرهنگی و تاریخی شهر است.

وی افزود: بخشی از المان مقبره‌الشعرا در روزهای گذشته بر اثر شیطنت برخی افراد شهروندنما آسیب دیده بود که با دستور شهردار تبریز پاکسازی و مرمت المان و همچنین زیباسازی آن آغاز شده است.

شاهوردی خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز در سال جاری با هزینه ۱۱۰ میلیارد تومانی اقدام به سنگفرش صحن جنوبی، معابر پیرامونی آن و احداث آبنما در ورودی مقبره‌الشعرا کرده است که این مجموعه فرهنگی وگردشگری پس از دو دهه رکود آماده میزبانی شایسته از گردشگران داخلی و خارجی است.  

وی با اشاره به تکمیل صفه شمالی مقبره‌الشعرا در سال گذشته گفت: صفه جنوبی مقبره‌الشعرا نیز در اوایل سال جاری با مشارکت فعال شهرداری منطقه یک تبریز به بهره‌برداری رسیده است.  

به گزارش شهریارپرس/ به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، مقبره‌الشعرا مدفن بیش از ۴۰۰ از شعرا و عرفای ایران و آذربایجان است که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به استاد ‌شهریار، اسدی طوسی، همام تبریزی و... اشاره کرد.