62953963

شهریارپرس/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نیروگاه حرارتی تبریز در شأن مردم این کلانشهر و استان نیست، تاکید کرد: تسریع در اجرای طرح توسعه نیروگاه باید دغدغه همه مدیران باشد.

مالک رحمتی امروز (۱۹ اسفند ماه) در جلسه نظارت ستادی در نیروگاه حرارتی تبریز، گفت: از روزهای آغازین حضور در تبریز درباره این نیروگاه زیاد شنیده بودم، اما بازدید دیروز دغدغه‌ام را دوچندان کرد. 

وی از اینکه نیروگاه حرارتی تبریز پس از گذشته ۳۷ سال از آغاز راه‌اندازی آن با همان تجهیزات و فناوری کار می‌کند، اظهار تأسف کرد و ادامه داد: این شرایط سبب شده است بهره‌وری در این مرکز تولید انرژی پایین بیاید. 

او با اشاره به اینکه منابع ملی ما در اینجا هدر می‌رود، بیان کرد: حل مشکل این نیروگاه‌ در گروی داشتن اعتقاد، باور و دغدغه‌مندی همراه با اراده مدیران همه نهادهای ذی‌ربط است.

رحمتی گفت: جای تعجب دارد ما به‌دنبال رشد و تولید در این کشور هستیم، اما به‌دلیل ناترازی، برق صنعت را قطع می‌کنیم.

وی تاکید کرد: تسریع در اجرایی کردن طرح توسعه نیروگاه تبریز باید به دغدغه و درد مشترک هر روز مالکان آن و همه مدیران استان تبدیل شود. نمی‌توان توسعه استان را معطل تشکیل جلسه یک مجمع کرد و اجرای طرح توسعه نیروگاه حرارتی تبریز باید پیش برود. 

نماینده عالی دولت مردمی در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه همه باید نسبت به اجرای طرح توسعه دغدغه‌مند باشیم، توضیح داد: اولین قدم در این راه، تسریع تصویب مراحل سرمایه‌گذاری طرح در نهادهای مختلف به‌عنوان مصوبه سفر دوم استانی رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی است. 

وی افزود: تامین زمین و منابع مالی اجرای طرح توسعه، گام بعدی است که تامین زمین انجام شده و درباره تامین منابع مالی، اگر صندوق بازنشستگی به‌عنوان مالک نیروگاه حرارتی تبریز بتواند از فاینانس استفاده کند، خیلی خوب است، در غیر این صورت ما برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در کنار آن هستیم. 

وی با اشاره به اینکه حال فعلی نیروگاه حرارتی تبریز خوب نیست، اظهار کرد: تعمیرات اساسی خط یک به هر دلیل انجام نشده است که تحقق آن باید در اولویت باشد و کار جهادی انجام شود. علاوه بر این به‌دلیل بروکراسی رایج، تعمیرات عادی نیروگاه با تاخیر انجام می‌شود که امیدواریم در دوره مدیریت جدید این نقص برطرف شود.

وی ادامه داد: یکی از ایرادهای اساسی نظام کاری ما از جمله در نیروگاه تبریز، نبود فلوچارت برای تعمیرات و رفع ایرادهاست. 

وی گفت: بهره‌وری پایین و مدیریت منابع آب با مصرف سالانه ۱۰ میلیون مترمکعب در سال از دیگر مشکلات مبتلابه نیروگاه حرارتی تبریز است که باید حداقل در قالب طرح انتقال پساب فاضلاب ارتقا یابد.

رحمتی با قدردانی از مدیران و کارکنان نیروگاه حرارتی تبریز به‌خاطر کاهش حدود ۳۰ درصدی مازوت‌سوزی در امسال نسبت به سال قبل، گفت: مصرف یک روز مازوت نیز در این نیروگاه خسارت است و باید با فعالیت کارگروه تخصصی به صفر برسد. البته اجرای طرح توسعه در صورت تسریع در عملیاتی شدن به تحقق این امر کمک می‌کند. 

به گزارش شهریارپرس/ به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی تاکید کرد: نیروی انسانی شاغل در نیروگاه هم که با انگیزه و خداپسندانه کار می‌کند، باید راضی باشد که آن هم مستلزم ارتقای سطح معیشتی و رفاه آنهاست و مطالبات‌شان باید شنیده و دیده شود.