62520751

شهریارپرس/آذربایجان شرقی کاپیتان سابق تراکتور می‌گوید: بزرگترین ضعف این تیم در پست هافبک دفاعی است.

علیرضا میرشفیعیان در گفت‌وگو با شهریارپرس/ در ارزیابی فنی از عملکرد تراکتور مقابل مس رفسنجان اظهار کرد: تراکتور موقعیت های خیلی خوبی داشت و حتی یک توپ هم از خط دروازه مس رفسنجان برگشت داده شد و در مجموع بازی خوبی ارائه داد. من ایراد تراکتور را در پست هافبک دفاعی می‌بینم. به بازیکن مس رفسنجان فضا داده شد و او توپ را وارد دروازه تراکتور کرد، هافبک دفاعی تراکتور باید در این منطقه حضور داشت و اجازه کار را به مهاجم مس نمی‌داد. بزرگترین نقطه ضعف تراکتور به جز نواقص در برخی از پست‌ها، هافبک دفاعی این تیم است.

او ادامه داد: تراکتور موقعیت های بیشتری داشت و باید سه امتیاز بازی را کسب می‌کرد، ولی خب فوتبال است. صفا هادی نمی‌تواند عملکرد خوبی در پست هافبک دفاعی داشته باشد. او یا شرح وظایف این پست را بَلد نیست یا توجیهش نکرده‌اند. پست صفا هادی هافبک دفاعی نیست و برای همیشه جواب نمی‌دهد. تراکتور حتما باید یک هافبک دفاعی جذب کند و بیشترین آسیب را از این مسئله می‌بیند.

کاپیتان سابق تراکتور، درباره تغییر ترکیب این تیم در هر بازی بیان کرد: از دو منظر می‌توان به این قضیه نگاه کرد. مثبتش این است که مربی بازیکنان زیادی را در اختیار دارد و می‌خواهد سیستم چرخشی را اجرا کند. این در شرایطی اتفاق می‌افتد که مربی دستش پر باشد.

میرشفیعیان عنوان کرد: منفی اش این است که یک مربی هنوز در مورد پست بازیکنانش به نتیجه نرسیده باشد. سیستم چرخشی چنین حالتی دارد. من احساس می‌کنم هنوز خمس به ترکیب ایده آل خود نرسیده است. البته این موضوع به نقل و انتقالات ابتدای فصل برمی‌گردد که خود آقای خمس گفته بود نقل و انتقالات دست من نبوده است. او نفرات ایده آل خودش را ندارد و به ترکیبی که باید برسد نرسیده است.

او درباره گل تماشایی ریکاردو آلوز گفت: یکی از زیباترین گل های چند سال اخیر فوتبال ایران را به ثمر رساند. آلوز هر وقت آماده باشد موتور تراکتور حرکت می‌کند.

او اضافه کرد: تراکتور تیم بزرگی است و هواداران بی شماری دارد. مردم توقع بازی خوب و کسب نتیجه دارند. پیراهنی که امروز بازیکنان تراکتور برتن دارند، پیراهن خیلی از بزرگان فوتبال ایران بوده است چه قبل از ما چه بعد از ما، از کریم باقری بگیر تا کریم انصاری فرد و باید یادشان باشد پیراهن تیم بزرگی را بر تن دارند.

کاپیتان پیشین تی‌تی‌ها گفت: بازیکنان تراکتور باید تلاششان را بکنند. مردم متوجهند که چه کسی تلاش می‌کند یا نه. آن‌ها باید تمام توانشان را بگذارند تا مردم شاد باشند.