شهردار تبریز با تاکید بر این‌که جلوی ساخت و سازهای غیر مجاز باید گرفته شود، گفت: شهرداری نمی‌تواند به تنهایی با تمام تخلفات مقابله کرده و در جهت پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، ناظری برای هر ساختمان نوساز مامور کند.

ایرج شهین باهر در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، با اشاره به وقوع مشکلات فراوان برای شهرداری حین تخریب یک حصار ساده، افزود: برای مقابله با تخلفات،به معضلاتی برخورد می‌کنیم، کارکنان شهرداری افراد نظامی نیستند و در بسیاری از موارد، مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به بی‌توجهی برخی دستگاه‌های دولتی در جهت حفظ اراضی دولتی، گفت: بیش از ٨٠ درصد ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی ملی و دولتی رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: برخی از ساختمان‌های ساخته شده در مناطق مختلف حاشیه شهر، از خدماتی مانند گاز، آب و برق بهره مند هستند، معتقدم دستگاه‌های خدمات رسان باید نسبت به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند؛ چرا که اگر این خدمات به این افراد ارائه نمی‌شد، اکنون حاشیه نشینی توسعه نیافته بود.

شهردار تبریز افزود: دستگاه های خدمات رسان به جای حمایت از شهرداری در برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز، به سادگی به صاحبان این املاک خدمات مختلف ارائه می‌کنند.