رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: مشاوران فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تبریز باید بیشترین مطالبات را از اعضای این فراکسیون داشته باشند.

مهندس کریم صادقزاده تبریزی، وی در نشست صمیمی گروه مشاوران فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تبریز بمنظور بررسی و تبادل نظر در ارتباط با مسائل کلان کار و کارگری و‌ شهری در شهر سرعین، ضمن بیان مطلب فوق گفت: قطعا بهره مندی از خرد جمعی و نظرات و تجربیات افراد صاحب نظر نقش بسزایی در اتخاذ تصمیم های صحیح و مثمر ثمر خواهد داشت.

صادقزاده در ادامه با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم بارها به موضوع مشورت تاکید کرده است، خاطر نشان کرد: در انتخاب مشاوران این گروه سعی شده است از نفرات با تجربه و صاحب نظر استفاده شود.

رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تبریز همچنین گفت: تبریز پنجمین شهری است که فراکسیون کارگری دارد و اعضا این فراکسیون سعی دارند که از کرامت انسانی و حق و حقوق کارگران به نحو مطلوب دفاع کنند.

وی در ادامه ضمن ارایه گزارشی از عملکرد فراکسیون کارگری از زمان تاسیس تا امروز، خاطر نشان کرد: از زمان تاسیس این فراکسیون در ابتدای آغاز بکار شورای پنجم قدم های مفید و‌ مثبتی برای ساماندهی وضعیت کارگران بویژه در حوزه خدمات شهری و فضای سبز برداشته شده است.

صادقزاده با بیان اینکه افزایش ۵۰ درصدی در حق بیمه رانندگان استیجاری از دیگر اقدامات این است، افزود: امیدواریم با همکاری تمامی اعضای فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تبریز بتوانیم تا پایان عمر شورای پنجم اقدامات مفید دیگری نیز انجام دهیم.

وی همچنین گفت: بحث یکسان سازی قراردادهای پرسنل شهرداری تبریز که اصلی ترین دغدغه این عزیزان است در دستور کار فراکسیون کارگری شورای شهر است و با تمام توان در حال پیگیری این امر مهم هستیم.

رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تبریز افزود: جلسات مهم و ‌مفیدی در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با حضور شهردار تبریز بعنوان نماینده شهرداران کلانشهر های کشور و با همراهی آقایان محجوب، قاضی پور و خانم ها ساعی و جلودار زاده از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شده است و انصافا دکتر شهین باهر بعنوان شهردار تبریز نیز قاطعا در این مورد پیگیر تبدیل وضعیت قرارداری پرسنل شهرداری تبریز است.

وی در ادامه گفت: سعی خواهیم کرد جلسات فراکسیون کارگری و همچنین گروه مشاوران بصورت مرتب برگزار شود و در این جلسات مسائل و‌مشکلات جامعه کارگری، بازنشستگی و شهری مورد بررسی قرار گیرد.

صادقزاده با اشاره به نقش و حضور فعال اعضای شورای اسلامی شهر بویژه دکتر فریدون بابایی اقدم و مهندس عبداله تقی پور در برنامه های این فراکسیون خاطر نشان کرد: راهکار ها و رهنمود های تمام اعضای شورای اسلامی شهر برای پیشبرد برنامه های فراکسیون کارگری مفید و ارزشمند است.

رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تبریز همچنین گفت: از حضور افراد صاحب نظر بویژه روسای تشکلات کارگری و بازنشستگی استان و همچنین مدیران سازمان های مرتبط با جامعه کارگری و بازنشستگی در جلسات این کمیسیون استفاده خواهیم کرد.

این گزارش می افزاید، در پایان این نشست با صدور احکام جداگانه تعدادی از مشاوران فراکسیون کارگری منصوب شدند.

شایان ذکر است، نشست صمیمی گروه مشاوران فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تبریز بمنظور بررسی و تبادل نظر در ارتباط با مسائل کلان کار و کارگری و‌ شهری طی روزهای چهارشنبه ۱۰ و پنجشنبه ۱۱ مهر ماه در شهر سرعین برگزار شد.