اجلاس اتحادیه های کارگری 40 کشور جهان در شهر دمشق سوریه آغاز بکار کرد.

مهندس کریم صادقزاده تبریزی، اجلاس اتحادیه های کارگری کشورهای جهان در سوریه با حضور و سخنرانی جمال القادری رییس اتحادیه کارگری سوریه، عماد خمیس نخست وزیر سوریه، غضان عضن دبیر کل اتحادیه کارگران جهان عرب، جرج مافریکوس کوس دبیر کل اتحادیه کارگران جهان WFTV و رییس کل سازمان کارگران آفریقا آغاز بکار کرد.

کریم صادقزاده تبریزی در مورد برگزاری این نشست توضیحاتی داد و گفت: هیئت بلند پایه کارگری ایران متشکل از آقایان روح اله بابایی صالح و علی ساری از نمایندگان فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، جواد برات دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، رضا محمد ولی قائم مقام خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران و بنده بعنوان دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز در این اجلاس حضور یافته است.

وی ادامه داد: در این اجلاس سخنرانان به تشریح اهداف و برنامه های کلان اتحادیه های کارگری در جهان اشاره کرده و ضمن تشکر از حضور شرکت کنندگان در این نشست این حضور را نشانه همبستگی تمامی اتحادیه ها و ملت ها با کشور سوریه و مقابله با تروریسن جهانی به سرکردگی آمریکا دانستند.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز همچنین گفت: سخنرانان با اشاره به این مطلب که تروریست ها کارخانجات و شهرک های صنعتی را مورد هدف قرار داده اند اعلام کردند: کارگران در مقابل این سختی ها ایستادند و در دوران بازسازی مجددا کارخانجات را راه اندازی کرده و با همه این ناملایمات تولید را در این کشور به راه انداختند.

وی خاطر نشان کرد: غضان عضن دبیر کل اتحادیه کارگران جهان عرب نیز ضمن اعلام اینکه پایداری مردم سوریه در مقابل دشمنان ستودنی است گفت: مردم سوریه هیچگاه از مواضع خود عقب نشینی نکردند و به تروریست ها و متجاوزان اعلام کردند که جنگ و تحریم تاثیری بر فعالیت آنها ندارد.

صادقزاده در ادامه به سخنان دبیر کل اتحادیه کارگران جهان WFTV نیز اشاره کرد و افزود: جرج مافریکوس دبیر کل اتحادیه کارگران جهان WFTV نیز در این اجلاس تحریم های ناجوامردانه علیه هر کشوری بصورت یک جانبه از لحاظ قوانین بین المللی محکوم است.

وی همچنین گفت: نتایج این تحریم ها قطعا منجر به شکست خواهد شد و مردم و بویژه کارگران را برای رسیدن به اعداف خود مصمم تر خواهد کرد.

عضو هیئت بلند پایه کارگری اعزامی به سوریه همچنین گفت: در ادامه این اجلاس عماد خمیس نخست وزیر کشور سوریه نیز گفت: تروریسم بعنوان یک خطر جدی تمام ملت های دنیا را تهدید میکند.

وی با بیان اینکه کشور سوریه قبل از این بحران در مسیر پیشرفت و توسعه قدم بر می داشت، ادامه داد: علی رغم تمام سختی ها بخش تولیدی کشور سوریه با تمام توان به کار خود ادامه می دهد.

عماد خمیس همچنین گفت: در این جنگ حدود 40 هزار میلیارد لیر خسارت به دولت سوریه تحمیل شده است و 2 هزار سایت باستانی و تاریخی در معرض تخریب قرار گرفته و 15 نیروگاه برقی نیز تخریب شده است.

نخست وزیر سوریه با اعلام اینکه قبل از تجاوز تروریست ها به این کشور، سوریه 400 هزار بشکه نفت تولید میکرد خاطر نشان کرد: در طول این جنگ بیش از 9 هزار کارگر شهید شده اند و بیش از 14 هزار نفر از مردم عادی زخمی شده اند.

وی در پایان ضمن تشکر از حضور اتحادیه های کارگری جهان در شهر دمشق سوریه گفت: دولت سوریه از هر نوع همکاری در زمینه کار و تولید حمایت میکند و به اینکه آینده از آن ما است ایمان داریم.