توزیع ماهانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن آرد یارانه‌ای در مراغهشهریار پرس/داود اسدیان در جمع نانوایان شهرستان افزود: با توزیع آرد یارانه‌ای در مراغه هر روز یک میلیارد تومان یارانه توزیع می‌شود.

 وی با اشاره به صف‌های طولانی نان در شهرستان افزود: سهیمه هیچ یک از نانوایی‌ها در مراغه کاهش نداشته بلکه ۲۰ درصد افزایش یافته است.

فرماندار مراغه اضافه کرد: آزاد سازی نرخ آرد و نان از مصوبات مجلس برای توزیع عادلانه ثروت در جامعه و هدفمند کردن یارانه‌ها در کشور است.

اسدیان گفت: در مراغه فروش آزاد آرد دولتی گزارش شده و برای دفاع از حقوق مردم سهیمه نانوایان متخلف قطع خواهد شد ضمن اینکه  قیمت نان تا پایان سال افزایش نخواهد یافت و یارانه نان نیز قطع نخواهد شد.

به گفته فرماندار شهرستان ویژه مراغه، هدفمندی یارانه‌ها خواست تمامی گروه‌ها و جناح‌های سیاسی و اجتماعی برای تغییر ساختار اقتصادی کشور است و با اجرای طرح آزاد سازی آرد و نان هدف دولت عرضه نان باکیفیت برای مردم است.

در این مراسم نانوایان بالا بودن هزینه حامل‌های انرژی، کم بودن حقوق کارگری، نبود بیمه تامین اجتماعی، گرانی اقلام مصرفی از جمله نایلون، خمیر مایه و توزیع ناعادلانه آرد را از مشکلات این صنف اعلام کردند.
در پایان این مراسم از ۱۰ نانوای نمونه تجلیل شد.در شهرستان مراغه ۴۴۰ نانوایی فعال است.