دقت در انتخاب طرح‌ها به جذب بهتر اعتبارات کمک می‌کند

شهریار پرس/مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: دقت در انتخاب طرح‌ها و عدم معرفی طرح‌های اشباع شده، کمک شایانی به روند جذب اعتبارات می‌کند.

 واقف بهروزی روز پنجشنبه در جلسه بررسی وضعیت پروژه های مصوب استان از محل تسهیلات موضوع تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: تسریع و تسهیل در روند تشکیل و تکمیل پرونده ها در بانک ها و فراهم نمودن امکان پرداخت تسهیلات به متقاضیان از اهداف تبصره ۱۸ قانون بودجه کل کشور است.

وی گفت: باید تلاش کنیم  منابع سال ۱۴۰۰ را به نحو احسن جذب کنیم تا امکان جذب منابع بیشتر از تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ برای استان فراهم شود.

بهروزی افزود: بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید بیشترین تعداد عاملیت را در بین دستگاه های ذی ربط دارند و نیاز به تکاپوی بیشتری برای تسهیل و تسریع در اجرایی شدن مصوبات دستگاه های اجرایی مختلف دارند.

وی از مدیران بانک های عامل خواست تا نتیجه اقدامات در مورد تمام پروژه هایی که به آنان معرفی شده را هرچه سریعتر در چارچوب های ابلاغی  به اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان  اعلام کنند.

 در این جلسه مشکلات و دلایل روند کند پرداخت تسهیلات به طرح های مصوب توسط بانک ها و موسسات عامل مرتبط با دستورالعمل اجرایی بند (الف) تبصره ۱۸ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ بررسی شد.